SEMARAK REFORMASI

LAGU SELOKA KEDAH


Thursday, March 4, 2010

KENANGAN BERKEMPEN

Hmmmm...sebelum saya nak berkongsi dengan kengkawan yang lain,saya mengeluh dulu.Dah lama tak menulis rasa serabut juga kepala nie.Mahu taknya mungkin ini semua kebetulan apa yang terjadi ke atas diri saya berkenaan dengan keadaan politik hari ini.

Menyingkap kembali ketika waktu berkempen PRU12,sememangnya angin PKR untuk menang sememangnya bertiup kencang dan tiada apa yang dapat menghalang melainkan tuhan sahaja.Ketika berkempen PRU12 saya berada di dalam PARLIMEN PADANG SERAI dan DUN LUNAS,dalam pada masa yang sama saya juga menghulurkan bantuan kempen BERBENTUK CERAMAH di dalam kawasan PARLIMEN KULIM BANDAR BHARU.Di tengah-tengah keghairahan berkempen saya sempat juga berceramah di changkat jering bersama calon DUN CHANGKAT JERING serta CALON PARLIMEN BUKIT GANTANG.Dalam perjalanan balik daripada changkat jering sempat singgah di bilik gerakkan utama PKR NIBONG TEBAL,jumpa calon PARLIMEN NIBUNG TEBAL

Cerita di atas dapat menggambarkan segalanya apa yang berlaku di dalam politik MALAYSIA ketika ini.Jika di senaraikan ADUN dan MP yang lompat semuanya saya temui ketika kempen PRU 12....

ADUN LUNAS:JADI KATAK
MP NIBONG TEBAL:JADI KATAK PISANG
ADUN CHANGKAT JERING:JADI KATAK PURU
MP BUKIT GANTANG:MENINGGAL DUNIA
MP KULIM BANDAR BHARU:BAKAL MENJADI KATAK

CUMA MP PADANG SERAI SAJA MASUH WUJUD,tp dalam 12 MP PKR yang akan lompat termasuk MP PADANG SERAI....kalau betul la telahan semua ini bertambah menarik la boleh cerita kepada anak cucu...

No comments: