SEMARAK REFORMASI

LAGU SELOKA KEDAH

Monday, December 29, 2008

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU HIJRAH

SEMOGA KEHADIRAN TAHUN HIJRAH YANG BARU KITA SEBAGAI RAKYAT YANG SAYANGKAN TANAH AIR SUPAYA LEBIH DEDIKASI DI DALAM MEMBUAT PERUBAHAN,JANGAN TAKUT MEMBUAT PERUBAHAN KERANA PERUBAHAN UNTUK KEBAIKAN SEMUA.MASALAH PENAYALAHGUNAAN KUASA DAN RASUAH MASIH BERLELUASA DI NEGARA KITA DI BAWAH KERAJAAN BARISAN NASIONAL,TIAP SEORANG RAKYAT MEMPUNYAI TANGGUNGJAWAB KEPADA NEGARA DEMI MEMASTIKAN TIADA PENYELEWENGAN DAN RASUAH DI DALAM NEGARA KITA INI.

Sunday, December 21, 2008

APA AKAN JADI KEPADA IJN??

Apa sudah jadi kepada IJN(INSTITUT JANTUNG NEGARA) sehingga kepentingan di dalam IJN di ambil alih oleh kumpulan konglomerat iaitu SIME DARBY,walaupun hasrat untuk menguasai IJN di tangguh kerana desakan dari pihak yang tidak berpuas hati khususnya parti2 dari PAKATAN RAKYAT.Rakyat khususnya akanterbeban sekiranya IJN di kuasai oleh badan koprat yang semestinya mementingkan keuntungan dari berbakti kepada rakyat walaupuan sebelum ini ia tidaklah sangat nampak semacam membela rakyat namun apabila di kuasai oleh SIME DARBY sesungguhnya rakyat aakn terus di perbodohkan.Jika kita lihat nama hanya INSTITUT JANTUNG NEGARA tetapi IJN tidakberkhidmat seperti yang di harapkan, itu sebelum di ambil alih oleh SIME DARBY jika terjadinya pengambil alihan semestinya semakin teruk kita di tipu dan di aniaya.Saya ada pengalaman berurusan dengan IJN.Pada 2002 ayah saya pernah di masukkan ke IJN akibat daripada masalah jantung dan memerlukan pembedahan yang segera untuk memulihkan kembali saluran jantung yang tersumbat,ketika itu ayah saya tiada insuran peribadi untuk di guna pakai, jumlah kos pembedahan di anggarkan sekitar rm 13000.Keluarga saya bukan dari keluarga yang senang ketika itu dan kami merayu untuk di kurangkan kos tersebut.Setelah berbincang dengan pihak pemngurusan IJN akhirnya di kurangkan sebanyak 50 peratus dari RM 13000.Bermakna kami perlu mengeluarkan sekitaR RM6500 UNTUK MENJALANKAN PEMBEDAHANAYAH SAYA.Setelah berbincang dengan adik beradik makan usaha di jalankan untuk mencukupan jumlah RM6500 tersebut. Dalam pada waktu itu ayah saya sudah berada di WAD IJN di dalam bilik CCU(CARDEOLOGI CARE UNIT)Hasil daripada bantuan adik beradik dapat di kumpulkan sebanyak RM6000 sahaja tak cukup lagi RM500.Nak di jadikan cerita pada malam itu ayah saya kembali sakit dalam keadaan duit masih tidak mencukupi pihak IJN tidak melakukan pembedahan alasan mereka inginkan duit yang mencukupi baru pembedahan dapat di jalankan,pendek kata selagi tak ada duit tak akan di jalankan pembedahan walaupun apa keadaan sekali pun ini menunjukkan pihak IJN ketika 2001 hanya mengutamakan duit tanpa mengira nyawa manusia.Cuba kita bayangkan jika SIME DARBY berjaya mengambil alih IJN,apa akan jadi kepada IJN??adakan rakyat akan di utamakan?selepas di ikhtiar untuk mencukupkan wang untuk pembedahan ayah saya akhirnya saya menggunakan wang simpanan saya untuk mencukupkan kos tersebut,wang yang saya gunakan itu tujuan asalnya untuk melunaskan ansuran bulanan motosikal saya yang tertunggak namun saya korbankan demi ayah saya.Setelah duit mencukupi baru pihak IJN menjalankan pembedahan tetapi cuba kita bayangkan sekiranya ada rakyat yang tidak dapat menyediakan wang yang mencukupi?Setelah selesai menjalankan pemedahan ke atas ayah saya kami pun pulang ke rumah setelah hampir seminggu saya sekeluarga berada di KL,apabila tiba di rumah motosikal saya di tarik oleh pihak kedai kerana gagal melunaskan bayaran bulanan.Apakan jaminan kepada rakyat sekiranya SIME DARBY mengambil alih?

Tuesday, December 16, 2008

Tinggal kenangan


Hari ini dua pasukan rally dunia(WRC) MENARIK DARI DARI PENYERTAAN RALLY AKAN DATANG,semestinya masalh ekonomi menyebabkan dua paskan ini menarik diri iaitu subaru dan suzuki kedua2nya syrikat dari japan.Kesan kemelesetan ekonomi turut melanda dunia permotoran namun ada pula negara seperti MALAYSIA tidak mengakui bahawa ekonomikita akan menerima kesan semua ok katanya.Sekarang dalam WRC tinggal 5 pengeluar yang tinggal untuk mneruskan musim 2009 maka muramlah suasana WRC nanti.Dalam keadaan sekarang jiak ada negara seperti MALAYSIA masih tidak mengakui ada kesan kepada negeara ini menunjukkan PEMERINTAH BEE END penipu dan ego untuk mengakuinya.Tahun depan akan menjadi makin parah ekonomi tapi kerajaan hanya berkata kita masih ok apasalahnya mengaku bukan susah sgt

Friday, December 12, 2008

ADAKAH KERAJAAN KEDAH MASIH LEMBAB?

KERAJAAN KEDAH hari ini telah berusia 9 bulan bermakna jika seorang bayi berumur 9 bulan bayi itu boleh berdiri sedikit sebanyak dan menapak beberapa langkah,begitulah perumpamaan apabila berusia 9 bulan seorang bayi baru lahir,lain pula dengan kerajaan kerana kerajaan bukan bayi dan di dalam kerajaan banyak kaki tangan dan bukan hidup secara sendirian.Sehingga hari ini KERAJAAN kedah menjadi kerajaan yang paling lemah dan lembab di dalam memajukan negeri berbanding 4 negeri PR yang lain.Kita loihat negeri SELANGOR hari2 di serang oleh media terutamanya TV3 SUKU yang menyerang habis habisan elepas itu pula kerajaan PERAK juga di serang selepas itu PULAU PINANG sedikit sebanyak tetapi kedah baru kena 2 kali iaitu kes BABI di BUKIT SELAMBAU dan juga isu MB NAIK KAPAL TERBANG YANG MAHAL,yang terbaru kes BALAK JUGA kedah kena tetapi tak seteruk PERK dan SELANGOR KENA HENTAM.Antara alasan yang di berikan kenapa KEDAH SLOW kerana tidak mahu lakukan keputusan yang drastik untuk mengelak di serang,tapi di serang juga walaupun tak drastik.Suara akar umbi mengenai kelemahan KERAJAAN NEGERI terutama MB KEDAH yang susah untuk di tegur amat menduka citakan.KENAPA INI BERLAKU?ADAKAH INI PUNCA KERAJAAN KEDAH LEMBAB?Jika kita sebagai seorang pemimpin tidak boleh di tegur bagaimana kita hendak bekerja dengan rakyat sedangkan kita ada ego,lebih baik berikan jawatan MB itu kepada ORANG LAIN!Perkara ini selalu di bualkan oleh ahli pas sendiri mengatakn MB susah nak di tegur,adakah ini benar?dari sumber rapat sememangnya benar MB KEDAH sukar untuk di tegur,adakah ini sikap pemimpin PAS?KALAU TAKU DI TEGUR JANGAN MASUK POLITI LEBIH BAIK,ORANG MENGKRITIK BUKAN ADA NIAT YANG TIDAK BAIK CUMA HANYA UNTUK KEBAIKKAN PAKATAN RAKYAT.Ada di kalangan pegawai krajaan sendiri mengkui sememangnya MB KEDAH TEMPEL.Saranan saya kepada MB KEDAH janganlah bersikap sedemikian kerana ia akan merosakkan PR itu sendiri,jika tidak mampu serah kepada orang lain yang lebih layak jangan hendak mempertahankan jawatan yang tidak mampu kita buat.Imej PAS di mata rakyat kedah juga akan rosak dan jangan terkejut suatu hari PARTI KEADILAN akan menduhului di KEDAH bukan PAS.Itu hakikat dalam keadan sekarang,jika tidak di ubah pada pru 13 PR kedah akan menghadapi kekalahan. Sanggupkah anda???

Monday, December 8, 2008

SALAM AIDILADHA

Di dalam kita mengharungi kehidupan yang kian mencabar ini kita perlu manghayati erti pengorbanan dan penghayatan ke atas peristiwan diantara NABI IBRAHIM dan NABI ISMAIL.Negara kita juga baru di timpa musibah iaitu tragedi tanah runtuh di BUKIT ANTARABANGSA semoga peristiwa tersebut di jadikan ikhtibar kepada seluruh rakyat MALAYSIA.SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILADHA.

Wednesday, December 3, 2008

ZAID IBRAHIM DI PECAT DARI UMNO


Begitulah nasib pemimpin UMNO yang berperinsip di pecat dan di cemuh gara2 menegur dan memberi pandangan mengenai ISA,ZAID membuat teguran kepada KERAJAAN BEE END mengenai penangkapan TERESSA KOK dan juga RPK namun teguran dan pandangan di salah tafsirkan menyebabkan beliau berhadapan dengan tindakkan disiplin,di tambah piula kehadiran ZAID ketika PERASMIAN KONGRES PARTI KEADILAN RAKYAT pada hari sabtu yang lalu menyebabkan ZAID TERUS DI PECAT DARI UMNO.PAK LAH pula berkata tiada ruang untuk rayuan di buat oleh ZAID ini menunjukkan UMNO sebuah parti yang ego dan bongkak di dalam membuat keputusan.Kehadiran ZAID semasa perasmian kongres hanyalah bersifat persahabatan dan juga atas dasar minat beliau terhadap dunia politik,kita di dalam berpolitik di pisahkan dengan perbezaan pendapat dan juga ideologi namun UMNO mungkin buta dan tidak dapat melihat perkara ini.Dalam pada itu juga KETUA BAHAGIAN UMNO PJ SELATAN juga di gantung 3 tahun mengkritik UMNO dan membuat laporan polis ke atas TIMB PERDANA MENTERI atas kes rasuah.Inilah UMNO sebuah parti yang di katakan menjadi payung kepada orang MELAYU tapi hampeh dan tak boleh di harap.

Saturday, November 29, 2008

PRK K TERENGGANU


Kematian DATO ROZALI membuka satu babak terbaru di dalam dunia politik MALAYSIA.Kerusi K TERENGGANU pada 8 MAC dahulu iaitu tempat dimana calon popular PAS iaitu MAD SABU bertanding,dalam pada itu juga kehadiran MAK CIK MAIMUN menjadi duri dalam daging kepada MAD SABU.MAD SABU kalah dengan majoriti tak sampai 1000 undi biar pun kemenangan kepada DATO ROZALI tetapi pengacau kepada MAD SABU adalah MAK CIK MAIMUN.Di dalam ceramah MAD SABU MAK CIK MAIMUN di jadikan sasaran kerana mengganggu beliau semua orang mengetahui MAK CIK MAIMUN barangkalinya di taja oleh BEE END.Itu strategi BEE END untuk memalapkan karier politk MAD SABU dan berjaya di dalam perancangan mereka kali ini.ADAKAH KALI INI MAK CIK MAIMUN BERTANDING LAGI??Di kalangan peminat MAD SABU semestinya mengharapakan MAD SABU juga akan bertanding mungkin untuk mendengar lawak jenaka yang tidak dapat di tiru sesiapa pun di kalangan tokoh politik di MALAYSIA ketika ini.ADAKAH MAD SABU MASIH SESUAI KALAU INI MENJADI CALON K TERENGGANU?Keadaan landskap poltik di MALAYSIA RATA2nya berubah selepas 8 MAC,penyokong PAS khususnya harus menerima kenyataan iaitu iklim politik sekarang berubah dan dunia politik sekarang mahukan pemimpin yang fakta dan bukan lawak jenaka,andai kata MAD SABU bertanding semula dan menang selepas itu MAD SABU akan masuk DEWAN RAKYAT sudah tentu MAD SABU tetap MAD SABU akan menjadi sahabat baik kepada MP PDG SERAI yang sentiasa melakukan tindakkan di luar dugaan dan juga tidak patut.Dari segi seronok melihat kekecohan dan juga lawak jenaka mungkin sesuai MAD SABU menjadi calon sekali lagi tetapi sampai bila kita hanya bergelak ketawa tetapi tiada pengisian dan fakta untuk di hadam.MAD SABU ada kelebihannya tersendiri tetapi keadaan sekarang bagi saya tak sesuai untuk MAD SABU.K TERENGGANU mempunyai 4 dun satu dun di menangi oleh PARTI MCA,ini menunjukkan kawasan itu mempunyai campuran kaum(mix area) mengikut keputusan pada PRU 12 menunjukkan rakyat TERENGGANU khususnya menjadi fobia dan takut untuk memilih calon pas PADA 8 MAC yang lalu.Semoga majlis syura PAS dapat memutuskan calon yang terbaik untuk di ketengahkan untuk PRK K TERENGGANU.Dengar kata parti AKIM pun nak masuk jgk eheheheh haji p haji p.....

Friday, November 21, 2008

MASIHKAH ADA SINAR UNTUK KAK PIDAH MENANG

Sebuah parti yang mengambarkan bahawa parti itu adalah demokrasi mestilah di buktikan dengan adanya pemilihan.Dalam keadaan sekarg PARTI KEMELAYUAN UMNO akan mengadakan pemilihan pucuk pimpianan yang baru bag menggantikan galang yang berhabuk kepada galang ganti yang baru tetapi selalunya galang yang berhabuk selalunya tak sedar diri akan betapa berhabuknya badan dia.Maka galang yang baru akan datang meminta izin untuk mengambil tempat tapi malangnya galang lama dan berhabuk berkata tggu la dahulu tahun depan tukar bulan jun.Itu lah yang berlaku antara KAK PIDAH dgn KAK JAD YANG MASIH MANTAP TU akhirnya KAK JAD tetap nak BERTARUNG dengan KAK PIDAH apakah KAK PIDAH dah bersedia untuk kalah di dalam merebut jawatan KETUA WANITA UMNO.Di atas Kertas sememangnya kemenangan akan berpihak kepada KAK JAD tapi di dalam UMNO ini segalanya mungkin terjadi..MASIHKAH ADA SINAR UNTUK KAK PIDAH MENANG?

Thursday, November 20, 2008

DI TANGGUH KE BULAN FEBUARI 2009

Penagguhan kes DSAI ke tahun hadapan menampakkan satu konspirasi yang akan berlaku untuk menghancurkan karier politik DSAI.Keputusan yang di lengah-lengahkan supaya di bawaka ke tahun hadapan adalah bertujuan merangka strategi baru untuk menidakkan kebenaran di dalam proses kehakiman ke atasa DSAI.Kita akan mendapat PM yang baru pada bulan MAC 2009 di sebabkan pelan peralihan kuasa akan di lakukan pada bulan MAC di antara PAKL LAH dan juga NAJIB RAZAK dan seterusnya NAJIB akan di lantik PM ke 6 MALAYSIA.Menampakkan bahawa pihak pendakwa telah tewas untuk berhujah kerana bukti telah membuktikan DSAI tak bersalah maka mereka terpaksa menggunakan kuasa VETO pemimpin NO 1 negara supaya mencamppuri urusan penghakiman terhadap DSAI,apabila tiba bulan FEBUARI 2009 mungkin mahkamah akan menunda sekali lagi ke bulan APRIL 2009 pada ketika itu NAJIB telah menjadi PM jika di izinkan ALLAH.Semoga kebenaran berpihak kepada mereka yang hak

Friday, November 14, 2008

MACAM-MACAM ADA

Permasalahan ini saya tujukan kepada pimpinan PR di KEDAH khususnya ada jongkang jongkit berlaku atau dengan kata lain berlaku ketirisan serta sifat kroni berlaku di dalam pengurusan oleh seorang ADUN di nun di selatan KEDAH.Menurut sumber yang di ketahui bahawa sikap UMNO di bawa masuk dan juga di rosakkan oleh orang yang baru murtad UMNO kerana KEADILAN MENANG di tempat tersebut.Peruntukkan untuk seorang ADUN sebanyak RM30.000 telah habis di gunakan dalam masa yang singkat,tak usah di ceritakan secara terperinci ke mana duit itu mengalir tetapi BAKI RM8000 akan di ambil oleh sebuah syrikat pakaian untuk di buat jersi bola dan juga kelengkapan sukan di fahamkan juga bahawa syarikat yang mengambil peruntukkan baki RM8000 itu adalan syrikat anak ADUN ITU sendiri.Paku dulang paku serpih kata orang dia yang lebih.Begitulah ceritanya seorang ADUN yang selama ini menjadi harapan dan juga kebanggaan sesetengah orang telah membuktikan bahawa perlu ada post mortem yang segera untuk menyelamatkan keadaan yang kian lama kian nazak akibat ketidak pedulian untuk menjalankan tugas dengan baik.

Monday, November 10, 2008

HIMPUNAN BERSIH GENAP SETAHUN


Tanggal 10 nov 2007 mempunyai sejarah tersendiri apabila satu himpunan rakyat dengan kehadiran sekitar 60 ribu orang membanjiri KUALA LUMPUR,tujuannya di adakan himpunan tersebut untuk mendesak supaya SPR telus didalam menjalankan proses pilihanraya.Satu badan bukan kerajaan iaitu BERSIH menganjurkan satu himpunan raksasa bagi mendesak dan mendesak pihak KERAJAAN JUGA PERLU TELUS di dalam menjalankan proses pilihanraya.Rakyat yangberhimpun memakai baju serba kuning bagi menandakan protes dan juga mendesak kerajaan.Pada hari tersebut sememangnya menggemparkan seluruh MALAYSIA kerana lautan manusia yang berbaju kuning memenuhi KUALA LUMPUR.Sungguh pun himpunan ini telah berusia setahun tetapi bermula di sinilah perubahan rakyat dan di terjermahkan pada 8 MAC 2008 melalui PRU 12.

Friday, November 7, 2008

KES DSAI KEKAL DI MAHKAMAH SEKSYEN


Kes DSAI akhirnya kekal di mahkamah seksyen KUALA LUMPUR,tandatangan yang di turunkan oleh GHANI PATAIL adalah tidak sah.Keputusan yang sebegini yang kita harapkan kerana peguam negara itu masih di dalam siasatan berikutan laporan polis yang di buat oleh DSAI kepada GHANI PATAIL.Dengan keputusan ini di harapkan KEADILAN dapat di tegakkan di MALAYSIA.

JAM 4 PETANG INI RPK BEBAS DARI ISA


RAJA PTERA KAMARUDIN akan di bebaskan dari ISA pada jam 4 petang ini,arahan mahkamah TINGGI SHAH ALAM supaya membebaskan beliau adalah satu berita menggembirakan rakyat MALAYSIA.Semoga pembebasan ini akan diikuti dengan pembebasan tahanan yang lain dan ISA di MALAYSIA dapat di mansuhkan dalam pada itu di harapkan di gubal akta yang baru menggantikan ISA.HARAPAN BARU UNTUK MALAYSIA

Wednesday, November 5, 2008

TAHNIAH OBAMA


Senator BARACK OBAMA akhirnya berjaya memenangi kerusi di WHITE HOUSE menjadikan beliau menjadi PRESIDEN AMERIKA yang ke 44,kemenangan ini meletakkan OBAMA menjadi PRESIDEN AMERIKA pertama dari kulit hitam.Kemenangan OBAMA bukan sahaja di sambut di negara UNCLE SAM sahaja malah di sambut di negara kelahirannya iaitu di KENYA.OBAMA mendapat 270 undi melepasi jumlah untuk mendapat kemenangan dan berjaya mengatasi pencabarnya SENATOR JOHN MC CAIN.Jumlah undi yang di perolehi oleh OBAMA pada kiraan terakhir sebelum mengumukan kemenangan ada 338 undi.Perubahan yang berlaku di dalam politik AMERIKA SYARIKAT sedikit sebanyak dapat mengimbangi keadaan ekonomi dunia dan juga hubungan AMERIKA dengan negara islam dapat di perbaiki.

Tuesday, November 4, 2008

Takut hilang kuasa...

Kuasa adalah suatu benda yang semua orang ingin miliki dan juga perolehi,namun tidak semua kuasa boleh di gunakan sewenang-wenangnya.Tetapi di dalam politik hari ini kita lihat ketakutan yang menyelubungi pemerintah hari ini hanyalah kerana takut kehilangan kuasa dan juga suku sakat yang akan terabai sekiranya pemerintah hilang kuasa ini yang berlaku dalam pada itu kita dapat lihat sekarang musim mesyuarat agung dan juga pemilihan di dalam parti UMNO.Bermacam2 berlaku seperti pergaduhan,cerca mencerca,tuduh menuduh dan sehingga ada yang sanggup menyimbah asid ke muka pesaing politik semata2 kerana kuasa.Parti bukan kerajaan pun tidak dapat lari dari masalah kuasa yang menjadi rebutan cuma ia tidak ketara tetapi ada sdikit keadaan yang kurang enak.Fokus kita kepada parti buka kerajaan walaupun saya meyokong DSAI dan KERAJAAN PR namun tidak menhalang saya untuk mengkritik yang tak betul.Baru2 ini berlaku di selatan KEDAH di mana seorang ADUN telah merasakan diri beliau terancam dan bimbang hilang kuasa kerana kemasukkan beberapa ahli baru untuk membantu BAHAGIAN beliau tetapi di halang dan di gunakan perlembagaan untuk sekat sedangkn mereka yang ingin membantu beliau adalah mereka yang sepenuh masa membantu ADUN itu sediri ketika kempen pilihanraya,mereka itu datang ketika ADUN itu tiada petugas dan dengan rela hati mereka ini membantu tanpa meminta wang atau penghargaan tetapi baru2 ini sikap ADUN itu amat di luar dugaan.Hantu mana yang telah turun sebelah beliau untuk memberi hasutan dan bermacam lagi tohmahan yang tidak berasas kepada kawan2 yang ingin mmebantu beliau sekali lagi.Ini antara perkara baru yang berlaku di dalam parti BUKAN KERAJAAN.Semoga selepas ini tiada mana2 ADUN akan mengikut jejak langkah ADUN selatan kedah ini dalam pada waktu yang sama MP kawasan itu juga bermasalah dan dengar ura2 akan menyertai UMNO...FENIN FENIN

Friday, October 31, 2008

Bapak bunuh anak

Dalam keadaan ekonomi yang sedang meruncing maka berlakulah perkara yang buruk ke atas kontraktor2 umno di PULAU PINANG,walaupuan sokongan mereka kepada UMNO masih mendalam tetapi mereka juga di politikkan oleh pihak yang kerajaan yang di terajui oleh PARTI UMNO itu sendiri.Antara projek yang mengalami masalah pembayaran kepada kontraktor2 yang empunyanya penyokong kuat UMNO.Mereka juga di jadikan mangsa balas dendam kerajaan kepada kerajaan NEGERI PULAU PINANG iaitu ingin menampakkan kepada rakyat bahawa PULAU PINANG tiada kemajuan sedangkan semua projek dibawa ke negeri lain dengan itu kontraktor UMNO gigit jari lama2 jangan bunuh diri sudah la.Ini masalh yang membelenggu para kontraktor UMNO di PULAU PINANG.Ada satu projek pembinaan sekolah rendah di kawasan PAYA KELADI dalam KAWASAN PINANG TUNGGAL tak silap iaitu ADUN nya ADNAN SAIDIN,banggunan empat tingkat serta kantin di bina untuk kemudahan pelajar mengalami masalah terbengkalai kerana masalah pembayaran masalah timbul gara2 pihak JKR tidak membayar kepada kontrakor secara penuh dan ada extend payment menyebabkn pihak kontraktor gagal menyiapkn banggunan dan kantin mengikut masa yang di tetapkan sehingga sekarang ia telah melebihi seratus hari dari tarikh yang di persetujui.Hasil rundingan dengan pihak yang terbabit iaitu payment akan di buat dengan kaedah membahagikan wang sejumlah lima ratus ribu di bahagi kepada lapan projek,kenapa lima ratus ribu di bahagi lapan projek?kerana pihak JKR mempunyai banyak itu sahaja dana untuk projek yang sedang berjalan di PULAU PINANG,itu dana yang ada pada JKR PULAU PINANG tak lihat lagi kepada dana JKR KEDAH sememstinya kering kontang.Demi politik untuk menjatuhkan kerajaan PR maka UMNO PULAU PINANG akan terus di samakn demi matlamat POLITIK UMNO NATIONAL.Kasihan nasib kontraktor kelas F yang tidak di berikan krja,kita sedia maklum UMNO sukakan subsidi sehingga kontraktor perlu di suap untuk makan.umpama bapak bunuh anak,anak mati tiada bernisan

Saturday, October 25, 2008

KULIM OH KULIM

Kulim adalah satu DAERAH yang terletak di selatan negeri KEDAH dan terlalu hampir dengan NEGERI PULAU PINANG,dari segi kemajuannya ada sedikit sebanyak tempias kemajuan PULAU PINANG datang ke KULIM ini.Satu masa ketika era MAHATHIR KULIM terkenal denga adanya HI TECH yang terletak di dalam kawasan kulim.Dengan adanya kawasan perindustrian seperti HITECH ketika itu banyak juga pelabur2 dari luar negara membuka kilang di HI TECH seperti kilang INTEL yang cukup terkenal seluruh dunia dengan membuat perisian komputer sememangnya KULIM ketika itu agak maju dari daerah2 lain di KEDAH,walaupun ketika itu saya masih di bangku sekolah namun perbezaan keadaan sekarang dan dahulu jelas berbeza.Satu ketika di awal pemerintahan PAK LAH KULIM di penuhi oleh KEDAI2 NASI KANDAR yang tumbuh bagai cendawan di pagi hari tetapi sehinggan kini ada juga KEDAI NASI KANDAR YANG TUMPAS atau gulung tikar.Warna warni kehidupan di kulim cukup menceriakan di tambah pula ketka mana pada tahun 2000 pilihanraya LUNAS berlaku menyebabkan KULIM Bertambah terkenal walaupun DUN LUNAS tidak terletak di dalam parlimen kulim tetapi sebahagian DUN lunas di dalam kawasan KULIM.Dari segi MPKK agak bagus walaupun ketika BN memerintah KEDAH denan sedikit sebanyak kelonggaran yang di berikan kepada peniaga kecil menyebabkan MPKK boleh dikatakan ok laa.Itu sedikit sebanyak cerita mengenai DAERAH KULIM mungkin sedikitsebanyak memberi input kepada kawan2 yang membaca blog ini tahu akan kewujudan KULIM dan di mana KAWASAN KULIM berada.Berbeza sekali jika kita mengikut proses pensempadanan semula yang di lakukan oleh SPR sebelum pilihanry 2004 mneyebabkan kawasan PARLIMEN KULIM mnejadi celaru dan luas tak tentu hala.PARLIMEN KULIM ada dua DUN iaitu DUN KULIM dan DUN BANDAR BHARU,DUN BANDAR BHARU begitu hampir dengan negeri perak menyebabkan banyak orang kjeliru dan tidak arif mengenai PARLIMEN KULIM dengan MP KULIM yang unik dan penuh dengan rahsia pohon cemara.Kawasan kebanyakkannya orang melayu terletak di DUN BANDAR BHARU dan DUN KULIM becampur2 antara MELAYU,CIAN dan sedikit india.Baru2 ini PARLIMEN KULIM sekali lagi menjadi kontrovesi dengan petisyen yang di buat oleh calom BN AZIZI SHEIKH FADZIR ke atas MP KULIM ZUL NORDIN dan keputusan yang sungguh mengejutkan apabila petisyen itu di tarik balik walapun peluang untuk BN memenangi dalam pertisyen itu cerah tetapi keputusan yang sungguh baik dan mulia di ambil.Seluruh BAHAGIAN PKR KULIM BANDAR BHARU terkejut dengan penarikkan itu dalam pada waktu yang sama MP KULIM dan PA tetap tenang apa jua.SUNGGUH SUCI hati BN menarik balik petisyen yang mempunyai harapan untuk mereka menang dan kosongkan kerusi untuk di adakan pilhanraya semula DI PARLIMEN KULIM.Sepanjang tempoh petisyen itu MP KULIM turun ke padang dengan menyatakan bahawa beliau punya elaun di tahan sehingga petisyen selesai menyebabkan beliau kurang bersaam rakyat di KULIM itu alasan beliau hehhe..Nak berkhidmat pun kira elaun ada ke tak de kalu mcm nie ssh la den.ehheheehhe

Tuesday, October 21, 2008

SELAMAT KEMBALI

Salam pejuangan,salam reformasi kepada semua dan belum terlambat untuk ucapkan selamat hari raya aidilfitri dan maaf zahir dan batin.Minta maaf kurang membuat update kerana kesibukkan urusan tahunan.Sepanjang bulan syawal banyak cerita yang di kumpulkan untuk di kongsi bersama terutama cerita2 di plitik di utara.Di dalam kesibukkan kita menyambut syawal tempoh hari kita perlu menilai diri kita adakah puasa kita pada tahun ini diterima oleh ALLAH,atau pun sekadar puasa menahan lapar dan dahaga tidak mendapat keberkatan.semoga puasa kita semua mendapat keberkatan oleh ALLAH TAALA.Cerita di KEDAH ada yang menarik untuk di ketahui mengenai usaha yang berterusan yang di lakukan oleh pihak2 yang tidak bertanggungjawab untuk menjatuhkan kerajaan PR di KEDAH.Dalang semua ini bermula dari beberapa ahli PKR BAHAGIAN SELATAN KEDAH yang kebanyakkannya tidak berpuas hati dengan apa yang di berikan oleh KERAJAAN NEGERI kepada mereka,di antara mereka ini telah menjadi AHLI MAJLIS dan juga ahli mesyuarat beberapa anak syarikat kerajaan negeri (GLC).Biarpun usaha mereka ini sudah di ketahui pucuk pimpinan PKR negeri namun tindakn belum menampakkan kesiriusan perkara ini,ini benda bukan main2 dan bukan cobaan tetapi benar sehingga ada di kalangan MPT ada bukti yang jelas untuk memecat mereka ini sebelum menjadi petualang kepada PKR KEDAH khususnya.Mereka2 yang terlibat ini ada di antaranya sudah lanjut usia tetapi meletakkan kepentingan peribadi di hadapan sanggup bersekongkol dengan mereka yang ingin merosakkan PKR dan hubungan dengan PAS.Saya sedia maklum sememanagnya PAS ada buat silap dalam beberapa hal tetapi kita perlu berbincang di dalam mencari jalan penyelesaian bukan mengugut dan sebagainya.Semoga mereka ini dapat meninggalkan PKR secepat mungkin bagi menyucikan PKR dari najis2 yang di bawa oleh mereka ini...

Thursday, October 2, 2008

Friday, September 26, 2008

Adakah PAK LAH?

Di dalam keadaan masyarakat MALAYSIA terutama yang beragama ISLAM sedang sibuk membuat persiapan menjelangnya hari raya kita janganlah lupa kepada mangsa2 kekejaman ISA yg masih merengkok di dalam penjara tanpa perbicaraan dan apakah perasaan anak2 mereka ketika ini,semestinya kerinduan kepada ayah2 mereka sukar di bendung lagi.Selain itu juga kita sebagai rakyat MALAYSIA PERLU berfikir apakah pada malam raya akan datang adakah PAK LAH yang berucap seperti kebiasaan nya di MALAYSIA PERDANA MENTERI akan berucap sempena hari raya pada malam raya,tetapi kali ini adakah kita akan lihat PAK LAH jua akan berucap atau sudah di ganti dengan orang yang baru sebagai PERDANA MENTERI,adakah yang berucap pada malam raya adalah DATO NAJIB TUN RAZAK? ATAU DATO SERI ANWAR IBRAHIM? atau pun PAK LAH juga..sebelum hari raya akan ada detik bersejarah sama2 kita tunggu dengan penuh sabar..

Wednesday, September 24, 2008

CUB PRIX


Baru2 ini saya berkesempatan untuk menonton rancangan rakaman perlumbaan cub prix di tv9,perlumbaan berlangsung di hadapan stadium SULTAN MIRZAN ZAINAL ABIDIN TERENGGANU.Sepanjang perlumbaan agak menarik dengan aksi2 pelumba jatuh yang saya nantikan,cuma kehadiran penonton agak kurang.Pelumba kebanyakkannya berlumba untuk team yang di taja oleh syrikat2 besar yang terkenal seperti dari PETRONAS,SHELL dan lain2.HARIAN METRO juga tidak ketinggalan untuk menaja para pelumba dan juga pasukan.Walaupun sukan bermotor ini tidak sama seperti bidang politik dan perniagaan tetapi ia juga menerima kesan daripada kelemahan pengurusan hasil negara jesteru itu melemahkan ekonomi MALAYSIA dan membebankan rakyat.Saya mengulas dari sudut kos selenggara meningkat menyebabkan orang yang tidak mempunyai dana yang cukup untuk menyertai cub prix contohnya,ketika tahun 1996 dan 1997 ekonomi MALAYSIA NAIK dengan baik.Pada ketika itu suasana industri permotoran sememangnya bagus dan ketika saya sekolah menengah dapat melihat para pelumba dari pasukan2 kampung ataupun di katakan pasukan(persendirian)banyak menyertai dan kehadiran penonton sememangnya ramai.Sekarang sukan permotoran di monopoli oleh mereka yang berduit dalam kata lain yang kaya terus kaya yang susah papa kedana,begitulah MALAYSIA sekarang. Biar pun ia hanya sukan CUB PRIX tetapi ia tetap memberi kesan kepada industri permotoran di negara kita.Pengurusan yang tidak cekap dan banyak kebocoran menyebabkan kita semua menghadapi masalah bah kan anak muda yang berminat dengan sukan permotoran juga terbatas apabila hasil negara tidak di uruskan dengan baik.

Sunday, September 21, 2008

KG LINDUNGAN RAJA

Kelmarin seharian saya masuk ke kawasan kampung untuk memberi bantuan kepada fakir miskin menjelang hari raya,bebekalkan bantuan yang di taja oleh sebuah badan bukan kerajaan iaitu YAYASAN AMAN.Badan bukan kerajaan ini begitu sinonim dengan PERTI KEADILAN RAKYAT(PKR) kerana presidennya adalah BEKAS AHLI PARLIMEN PERMATANG PAUH.Program berjalan lancar seperti yang dirancangkan,bantuan di sampaikan oleh KETUA ANGKATAN MUDA KEDAH,KETUA KAMPUNG LINDUNGAN RAJA danAHLI MAJLIS MPKK.Selain program bantuan kepada fakir miskin di adakan juga sumbangan duit raya kepada kanak2 di KAMPUNG LINDUNGAN RAJA SEDIM KEDAH DARUL AMAN.Setinggi penghargaan kepada semua yang terlibat di dalam program tersebut.

Wednesday, September 17, 2008

SUDAH TUKAR KA.........

Beginilah senario politik MALAYSIA yang di ancam taufan IKE dan taufan itu akan menyerang BARISAN NASIONAL tidak lama lagi.Hari ini terjadinya proses ayam peralihan kuasa menteri sesama menteri,mungkin tukar suka sama suka iaitu MENTERI KEWANGAN MENJADI MENTERI PERTAHANAN dan MENTERI PERTAHANAN MENJADI MENTERI KEWANGAN,menarik bukan..banyak muslihat di dalam penukaran potfolio menteri masing2.Dalam pada itu juga mungkin PERDANA MENTERI ingin melihat proses penukaran kerajaan OLEH PR di dalam keadaan aman dan makmur,mungkin kerana apabila kuasa PERTAHANAN terletak di tangan TIMB PERDANA MENTERI sedangkan TIMB PERDANA MENTERI tak akan menjadi PERDANA MENTERI kerana ia terlepas kepada DSAI.Orang yang marah selalunya hilang pertimbangan dan akan melakukan benda yang pelik2...ini pendapat saya sajalah.

Tuesday, September 16, 2008

Yang ini makin celaru

Perbalahan di dalam PARTI PAS agak kritikal dalam keadaan sekarang,dalam kegelisahan UMNO dan BEE END PAS juga tak kurang juga semak samun perut aku di buatnya.Masalah yang di timbulkan oleh pesuruhjaya PAS TERENGGANU AL SYEIKH MUSTAFA ALI dengan mengeluarkan kenyataan meragukan ketulusan beliau bersama PAS.Saya sempat mendengar luahan akar umbi mengenai kenyataan yang di keluarkan oleh AL SYEIKH MUSTAFA ALI tak kurang juga akra umbi PAS MEMAKI HAMUN sampai saya pun terkejut.Begitu marah meeka dgn MUSTAFA ALI.Sedangkan TOK GURU sendiri pun mengeluarkan kenyataan mengkritik MUSTAFA ALI dengan kenyataan ini.Namun ada juga pihak yang kurang senang dengan tindakkan TOK GURU sehinga sanggup mengata yang bukan2 di dalam BLOG PERSENDIRIAN.Ada pula yang mempertikaikan kuasa TOK GURU SEBAGAI MURSIDUL AM PAS,buakn orang lain orang PAS yang agak terkenal juga berkaitan penulisan dan BLOG.Yang di pertahankan individu yang ada tanjak menghancurkan dan menggagalkan usaha MEMBENTUK KERAJAAN oleh PR dalam pada itu TOK GURU juga di persalahkan.Pada pendapat saya sikap iri hati di kalanagn pimpinan PAS menyebabkan terjadinya suasan tak tenteram dalam PAS.Terjadi dua kumpulan sekarang di dalam PAS yang pertama kumpulan yang PRO ANWAR IBRAHIM dan REFORMASI dan kumpulan ke dua pro kepada PRESIDEN PARTI,kedua2 kumpula ini ada ramai pengikut dan perbezaan cara pemikiran dan tindakkan amat menyerlah,kumpulan yang pro ANWAR agak muda dan segar bugar dan kumpulan yang kedua ini kebanyakkan pangkat TOK dan TOK WAN.Orang muda selalu tidak sependapat dgn ORANG YANG TUA selalu terjadinya perbalahan.Semoga perbalahn mereka ini tidak berlarutan dan berpanjangan walaupun GOLONGAN TOK dan TOK WAN kureng senang dengan tidakkan ANWAR PERINTAH MALAYSIA TAPI GOLONAGN TOK WAN LA AKAN OFER DIRI NAK JADI MENTERI KABINET DAPUR NANTI...SAMA2 KITA TUNGGU...

Monday, September 15, 2008

MAKIN CELARU


Semakin hari PARTI UMNO MAKIN CELARU begitulah impian PARTI BUKAN KERAJAAN supaya UMNO terus reput dan lumpuh di dalam arena politik MALAYSIA.Hari ini MENTERI PERDAGANGAN DAN INDUSTRI menyerahkan keputusan sama ada mengekalkan beliau di dalam kabinet atau memecatnya susulan kenyataan berani dari menteri berkenaan.Keadaan UMNO kian parah apabila TIMB PERDANA MENTERI menyatakan isu peralihan kuasa di serahkan kepada bahagian UMNO untuk menentukan proses ini,memberi tamparan yang hebat kepada PAK LAH seolah2 ada pakatan menjatuhkan beliau di antara MUHYIDIN DAN JUGA NAJIB RAZAK.ZAID IBRAHIM juga menimbulkan masalah dengan mengeluarkan kenyataan bahawa ISA hanya untuk pengganas dan komunis sahaja,sememangnya kenyataan ini menampakkkan kecelaruan mereka kian parah menyebabkan tokak menokak di antara mereka,ZAID IBRAHIM juga ingin meletak jawatan juga sekiranya beliau di anggap menentang dasar kerajaan mengenai kenyataan beliau. Sekarang pakat2 letak jawatan lebih senang PR ambil alih..TAK GITU........

Saturday, September 13, 2008

MENGAPA DI TANGKAP WARTAWAN SIN CHUI DAILY?

Persoalan ini timbul gara2 penahanan wartawan akhbar sin chui daily di bawah akta keselamatan dalam negeri semalam,walaupun kita semua sedia maklum yang mensensasikan isu ini adalah KETUA BAHAGIAN BUKIT BENDERA DATO AHMAD ISMAIL.Ini yang di tangkap adaah wrtawan yang melaporkannya.Ini yang dikatakan MALAYSIA melalui suatu zaman GELAP dan menjalankan hukum rimba.Individu yang mencetuskanperbalahan politik di biarkan tanpa di ambil tindakkan yang sewajarnya,DATO AHMAD ISMAIL di gantung keahlian selama 3 tahun dalam UMNO itu adalah hukuman dalam parti beliau tetapi di mata masyrakat apa hukumannnya?Adegan cabar mencabar oleh orang politik harus di hentikan danmereka inilah yang patut di tahan,pergeseran UMNO PP dan PARTI GERAKKAN SEHINGGA UMNO PP MENGAMBIL TINADAKKAN MENGOYAK GAMBAR BEKAS KETUA MENTERI PULAU PINANG KHOO SOO KOON ADAKAH INI PERKARA BIASA?sudah tentu ini menimbulkan keadaan kurang senang masyarakat cina di MALAYSIA.Sepatutnya DATO AHMAD ISMAIL juga perlu di dakwa dan di humban ke dalam ISA kerana membangkitkan isu perkauman.Jelas sekali tindakkan KEMENTERIAN DALAM NEGERI lebih kepada menakutkan rakyat bawahan yang saban hari di buli dan di bodohkan oleh SURAT KHABAR UTUSAN dan TV3 SUKU.

Friday, September 12, 2008

RPK D TAHAN BAWAH ISA


Raja blogger RAJA PETRA KAMARUDDIN di tahan di rumah beliau sekitar jam 1.30 tghr,RPK di tahan di bawah akta keselamatan dala negeri(ISA)..sehingga sekarang masih belum tahu ke mana beliau di bawa pergi...

Wednesday, September 10, 2008

TERDESAK....

Betapa terdesaknya pihak kerajaan untuk menghalang perancangan parti bukan kerajaan untuk ambil alih kuasa pada 16 SEPT 2008,cubaan memindahkan kes liwat DSAI ke mahkamah tinggi dan campur tangan dari peguam negara iaitu GHANI PATAIL di dalam kes DSAI.Ini menunjukkannya bahawa tindakkan terdesak untuk menggagalkan program 16SEPT 2008.Kes DSAI d tangguhkan ke tarikh 24SEPT 2008.

ADAKAH KITA DIUJI LAGI?

Pagi nanti DSAI akan ke mahkamah untuk mendengar sebutan semula kes liwat,pada jam 10 pagi satu MALAYSIA akan tertumpu ke satu tempat iaitu mahkamah yang mengadili DSAI.Samalah kita menunggu keputusannya, adakah kita akan di uji lagi?

Tuesday, September 9, 2008

GERAKKAN APA LAGI YANG DI TUNGGU

Suatu keadaan yang memihak kepada parti bukan kerajaan iaitu berlakunya pergeseran di antara PARTI GERAKKAN dan UMNO PULAU PINANG,saya berkata PARTI GERAKKAN dan bukan PARTI GERAKKAN PULAU PINANG kerana UMNO PULAU PINANG khususnya bermasalah dengan PARTI GERAKKAN MALAYSIA dan isu yang di mainkan UMNO PP sememangnya tidak patut sama sekali mungkin inilah sebenarnya sikap UMNO.Dikatakan pemimpin UMNO adalah pemimpin MELAYU tetapi kenyataan itu nyata tersimpang jauh menyebabkan UMNO sekarang bermasalah.Contoh yang tidak baik di tunjukkan oleh UMNO iaitu dengan mengoyak gambar pemangku presiden PARTI GERAKKAN membuktikan UMNO sebenarnya telah menunjukkan diri beliau yang sebenarnya,rakyat seperti kita jangan tertipu dengan mainan UMNO yang akan kehilangan kuasa,mereka akan melakukan apa saja demi kuasa dan kedudukkan mereka yang diambang kemusnahan.Sikap sengaja melaga2kan pimpinan selain melayu dan mungkin mereka ingin melihat negara kita tidak tenteram dan mengharapkan orang MELAYU kembali kepada umno.Percaturan ini mejoroti rakyat MALAYSIA faham dan kita sebagai rakyat perlu bijak menilai dan menimbang di dalam membuat keputusan.PARTI GERAKKAN telah memutuskan hubungan dengan UMNO PP TAPI ADAKAH TINDAKKAN ITU MEMADAI?BAGI SAYA KELUAR SAJA DARI BARISAN NASIONAL...

RAKYAT MENGHARAP....

Sebelum melelapkan mata saya sempat juga masuk ke laman web you tube untuk melihat sekiranya ada sahabat yang upload rancangan hujah tv9 sebentar tadi kerana saya ketinggalan menonton rancangan tersebut,tidak mengapa kerana belum ada tetapi saya memilih untuk melihat dan mendengar rancangan hujah d tv9 minggu lepas kerana seorang sahabat telah upload rakaman tersebut ,merujuk kepada rancangan hujah yang minggu lepas membawa dua orang ahli penal seorang penganalisis politik yang tak ingin saya ingat namanya dan seorang lagi iaitu profesor AHMAD FAIZ dari uum.Saya tertarik untuk mengulas kerana di dalam perbincangan dalam rancangan hujah itu bertajuk (fanatik penyokong kepada pemimpin).Dalam sudut parti politik sememangnya ada penyokong yang fanatik dan ada penyokong yang sekadar menyokong tetapi tidak fanatik dalam pada itu ada yang tidak menyokong dan semestinya tidak fanatik tetapi hanya simpati.Hujah daripada penganalisis politik yang tak ingin saya ingat nama beliau berkata DSAI tidak bertanggung jawab apabila mengeluarkan kenyataan kerana mengumumkan 16 SEP 2008 pakatan rakyat memerintah MALAYSIA,bagi saya kenyataan DSAI itu bersifat mewakili rakyat bawahan dan membawa sejuta harapan rakyat untuk melihat perubahan,adakah ini tindakkan tidak bertanggungjawab?masalah kerajaan BEE END tidak kuat sekarang itu persoalan lain tetapi kenyataan yang di buat oleh beliau amat memalukan saya sebagai rakyat biasa melihat seorang penganalisis politik berkata begitu mungkin kerana betapa sayang beliau kepada UMNO mungkin.Rakyat bukan fanatik kepada DSAI bagi saya kerana DSAI antara pemimpin yang di harapkan rakyat,bukan fanatik cuma rakyat mengharapkan DSAI dapat melakukan perubahan sedangkan kita juga mengakui untuk merubah MALAYSIA bukan di bahu DSAI sahaja tetapi kepada pemimpin2 lain juga namun rata2 rakyat mengharapkan DSAI mengepalai pakatan rakyat untuk merubah MALAYSIA.Kenyataan2 yang dangkal oleh sesetengah pemimpin amat meloyakan saya kerana mereka menghalakan cara untuk mencapai matlamat.Pada PRU12 rakyat telah menunjukkan bahawa mereka tidak ingin lagi hidup di bawah BEE END namun ada juga penipuan mereka kekal juga di PUTRAJAYA walaupun tidak mendapat 2/3.Pengundi akan melakukan proses pemilihan 4 tahun sekali di MALAYSIA tetapi KERAJAAN sekarang ternyata hampeh(bahasa org selatan)menyebakan kita tak mampu lagi tunggu 4 tahun akan datang.Jadi proses 16 SEPT 2008 ini di harapkan berjalan lancar tanpa ada sebarang gangguan dari pihak yang hilang kuasa.

Sunday, September 7, 2008

EZAM DI TV9?

Sebentar tadi saya terbuka chanel tv9 mungkin kebetulan ketika saya membuka siaran tersebut ada iklan rancangan yang selalu di tunggu oleh orang politik iaitu rancangn HUJAH.Rancangan itu di adakan setiap hari isnin pukul 9 mlm tak salah saya,untuk hari isnin 8HB SEPT 2008 rancangan HUJAH bertajuk MELAYU DALAM KETAKUTAN dan ahli panel yang di jemput adalah EZAM MD NOOR,pada mulanya saya tak berapa nak endah tetapi apabila terdengar nama EZAM sebagai ahli panel terus saya rasa mahu menonton rancangan itu esok dan tidak akan melepaskannya.Dengan gaya hujah yang akan di berikan oleh EZAM tidak menghairankan saya tetapi saya ingin melihat apa isi atau intipati yang di bawa oleh EZAM sebagai ahli UMNO.

Thursday, September 4, 2008

PANTUN TIMBALAN PERDANA MENTERI

TUAI PADI ANTARA MASAK
ESOK JANGAN LAYU LAYUAN
INTAI KAMI ANTARA NAMPAK
ESOK JANGAN RINDU RINDUAN


PANTUN YANG DI UTARAKAN OLEH TIMBALAN PERDANA MENTERI KETIKA MENYAMPAIKAN UCAPAN DI SUATU MAJLIS DI PEKAN PAHANG.

0.70SEN SELITER

DSAI akan menurunkan harga minyak secara berperingkat sehingga 0.70SEN seliter,dalam keadaan tersebut kita semua cuba bayangkan kita menikmati harga petrol yang tidak pernh di impikan oleh rakyat MALAYSIA tetapi kali ini mukgkin kita semua akan merasainya.Walaupun ada sesetengah pihak kurang percaya tapi tidak mengapa itu hak masing2 cuma perlu kita ingat bahawa setakat hari ini banyak perancangn oleh pakatan rakyat banyak di permudahkan oleh tuhan walapun di tengah2 ada rintangannya.Keadaan politik yang tidak menentu ini banyak individu2 tertentu merasakan diri mereka umpama mimpi dalam mimpi kerana kerajaan BEE END yang di anggap seperti tembok CHINA ini akan runtuh sebelum hari raya insyaallah.Sesedar saya di dunia ini minyak petrol seliter RM1.00 seliter itu seingat saya namun dengan perkhabaran yang baru ini harga minyak akan di kurangkan jauh lebih banyak dari apa yang saya pernah rasai,semasa RM1.00 seliter pun kita semua berasa cukup nikmat dan keadaan ekonomi ketika itu cukup baik walaupun pada ketika itu saya masih bersekolah,itu hakikat.Cuba kita bayangkan harga seliter lebih rendah dari RM1.00 Seliter betapa ekonomi kita akan melonjak,kuasa beli rakyat bertambah,proses jual beli berjalan dengan pesat,inflasi akan menjadi rendah dan macam2 lgi kelebihan dapat kepada rakyat,adakah perkara sebegini rakyat tidak mahu?fikir2kan lah.

TERENGGANU?

Dari sumber yang di percayai bahawa MP dari TERENGGANU hampir kesemuanya setuju menyertai PAKATAN RAKYAT,kecuali dua tiga MP antaranya SHABERY CHIK yang tidak mengikut jejak kawan2nya yang lain.Sumber yang saya perolehi ini dari MP PANTAI TIMUR dari PKR.Pada masa sekarang rundingan masuk ke tahap peralihan kuasa kerajaan negeri pula,kita jangan terkejut bukan setakat KERAJAAN PUSAT yang tumbang tetapi KERAJAAN NEGERI yang di kuasai BEE END pun akan terlepas dari tangan mereka.Sedangkan kerajaan N9 yang tidak mendapat majoroti 2/3 senang2 akan terlepas dari tangan BEE END menjelang 16SEPT.Satu lagi kejutan yang berlaku di TERENGGANU antara yang setuju menyertai PAKATAN RAKYAT adalah seorang MENTERI KABINET sekarang...FIKIR2 KAN LAH SIAPA GERANGANNYA..

Wednesday, September 3, 2008

KRONOLOGI MENUJU 16 SEPTEMBER 2008

5 SEPTEMBER:SEMUA PARTI KOMPONEN BN DARI SABAH SARAWAK ISTIHAR KELUAR
BN.

6 SEPTEMBER:SEMUA KOMPONEN BN DARI SEMENANJUNG KELUAR BN KECUALI MCA
DAN MIC,10 AHLI PARLIMEN BN UMUM PINDAH KERUSI KE PAKATAN
RAKYAT

7 SEPTEMBER:5 MENTERI DAN TIMB MENTERI BN LETAK JAWATAN

8 SEPTEMBER:SIDANG TERGEMPAR PARLIMEN DI PANGGIL

9 SEPTEMBER:PM UMUM LETAK JAWATAN

10SEPTEMBER:SIDANG TERGEMPAR USULKAN DSAI MEMBENTUK CARE TAKER
GOVERMENT

12SEPTEMBER:PENGISTIHARAN DSAI PEMBENTUKKAN KERAJAAN BARU

15SEPTEMBER:DSAI MENGADAP DYMM AGONG PUKUL 6;15PTG
DSAI MOHON RESTU AGONG 9;20 MLM

16SEPTEMBER:DSAI ANGKAT SUMPAH SEBAGAI PM 10;00PG.




ADAKAH KRONOLOGI INI BENAR?MARI KITA TUNGGU SAAT DAN KETIKANYA...

Tuesday, September 2, 2008

TERIMALAH KENYATAAN

Terimalah kenyataan bahawa rakyat MALAYSIA telah muak dengan BARISAN NASIONAL,baru2 ini saya menonton rancangan hujah di tv9 bersama bekas calon P44 PERMATANG PAUH iaitu DATO ARIF SHAH B OMAR SHAH dari bee end dan seorang lagi profesor daripada UITM dan di pengerusikan oleh AGUS YUSOF.Di dalam progarm tersebut lebih jelas bahawa ARIF SHAH sendiri kurang mempertahankan bee end sendiri,mungkin kekalahan beliau kepada DSAI menyedarkan beliau bahawa bee end memang di tolak oleh rakyat secara keseluruhannya.Kesimpulan dari rancangan hujah itu menampakkan bee end harus menerima kenyataan dan menerima kekalahan di PERMATANG PAUH dengan rasa penuh keinsafan dan harus memperbetulkan kesilapan,secara jujur saya katakan UMNO khususnya berada di penghujung usia dan tunggun masa untuk di talkin kan.ARIF SHAH sendiri mengakui jentera bee end kali ini lemah dan kurang strategi,ulasan daripada profesor dari UITM itu mengatakan PKR mempunyai strategi yang berkesan dan taktik yang gagal dikesan oleh bee end khususnya UMNO.ARIF SHAH sendiri mengakui beliau tidak memainkan isu peribadi tetapi TIMB PRESIDEN UMNO sendiri memainkan isu peribadi DSAI di tambah dengan si mamat EZAM yang melalak sekitar PERMATANG PAUH sampat berbuih MULUT BOLEH KAWAN DENGAN SHABERI CHIK.Di dalam beberapa ceramah ARIF SHAH semasa kempen memang beliau tidak menyentuh peribadi tetapi pendekatan NR MENYERANG PERIBADI seperti tuduhan liwat dan sumpah laknat si seyyfooll.Mereka menyerang peribadi seolah2 DSAI dah bersalah dan sepatutnya di jatuhi hukuman,melebihi kuasa mahkamah menentukan dan menjatuhkan hukuman.Tetapi rakyat PERMATANG PAUH tidak bodoh da tidak termakan dengan dakyah sampah dari bee end.Terima sajalah kenyataan bee end di akhir hayat.

Monday, September 1, 2008

CABARAN PAKATAN RAKYAT DI BULAN RAMADHAN

Sempena bulan puasa ini umat islam di seluruh dunia berlumba2 membuat amal kebajikan untuk mendapat keberkatan dari tuhan yang maha esa,walaupun kita di dalam bulan puasa tetapi percaturan politik tetap berjalan.Geo politik MALAYSIA sememangnya tidak menentu dengan pasca pru kecil PERMATANG PAUH memberi kesan yang mendalam kepada parti pemerintah,adakah segala rancangan untuk menghalang PR untuk mengambil alih tampuk pemerintahan akan berjaya?adakah rancangan PR untuk ambil alih tampuk pemerinyahan juga akan berjaya?segalanya menjadi teka teki sekarang.Orang yang kehilangan kuasa akan lakukan apa saja demi mengembalikan kuasa mereka semula.Jangan kita semua lupa bahawa TIMB PERDANA MENTERI adalah MENTERI PERTAHANAN. Gerun rasanya bila nak berbicara soal ini kerana persedian telah ada untuk mengganggu PR di dalam proses peralihan kuasa.Dari sumber2 tertentu mengatakan bahawa akan ada suatu keadaan yang munkin tidak pernah difikirkan oleh rakyat akan berlaku,samaada benda ini betul atau tidak saya pun tidak pasti tetapi perancangan ini akan di lakukan oleh orang yang hilang kuasa demi menjaga perut dan kroni serta menantu.Di dalam bulan yang penuh keberkatan semoga allah melindungi pihak yang benar dan membinasakan pihak yang melakukan kebatilan.Sesungguhnya kerajaan yang ada hari ini perlu menghitung hari untuk menjadi pembangkang,dan sebagai rakyat MALAYSIA selalulah buka TV1 jangan terkejut sekiranya DSAI akan berucap sebagai PM BARU YANG KE 6.

Sunday, August 31, 2008

SELAMAT BERPUASA


SEMOGA KEHADIRAN BULAN YANG MULIA INI KITA SEBAGAI HAMBA ALLAH DAPAT MENJALANKAN IBADAT PUASA DENGA SEMPURNA DAN MENJADI INSAN YANG LEBIH BAIK.

Friday, August 29, 2008

ERTI MERDEKA YANG SEBENAR


Kemerdekaan yang di cari bakal tiba tak lama lagi,walaupun kemerdekaan yang war2kan oleh kerajaan pada 31 ogos 2008.Rakyat MALAYSIA sedang di tekan oleh kerajaan sendiri dan menghisap darah rakyat,kemenangan DSAI tempoh hari memberi suatu harapan yang baru kepada rakyat untuk menjadi sebuah negara yang merdeka.Negara kita tak cukup merdeka kerana merdeka tidak semestinya terletak kepada mengibarkan jalur gemilang bahkan merdeka mempunyai maksud yang luas dan menyeluruh.Seorang hamba abdi akan merasa dirinya merdeka apabila ia terlepas dari kongkongan majikannya dan boleh hidup selesa tanpa tekanan dan penghambaan,sama seperti sekarang apabila rakyat MALAYSIA di tekan dengan masalah ekonomi yang teruk,harga barang keperluan harian yang meningkat,harga petrol yang melambung naik semua ini membebankan rakyat malaysia.Sambutan kemerdekaan ternyata hambar kali ini berbanding tahun2 sebelumnya keran rakyat tidak mampu untk senyum di dalam kepuraan sedangkan mereka tertekan,bukanya rakyat tak petriotik tetapi rakyat benci akan kepuraan kerajaan dengan mengatakan rakyat kita cukup makan ,hidup aman tiada peperangan namun itu semua hanya gimik untuk lembutkan hati rakyat yang mudah termakan adu domba kerajaan BEE END.Sinar harapan dan pengharapan yang menggunung kepada DSAI untuk merubah keadaan MALAYSIA serta landskap politik yang lebih baik dari sekarang.Diharapkan erti kemerdekaan yang sebenar akan muncul di dalam bulan yang mulia ini iaitu bulan RAMADHAN....MERDEKA.

Thursday, August 28, 2008

SEGALANYA TELAH TERJAWAB

Selesai sudah pilihanray kecil P44 PERMATANG PAUH,aku turut jua terbabit hingga tak sempat nak update blog ini sampai sekarang pun masih ada benda yang perlu di selesaikan.Perlu di simpulkan bahawa DSAI tiada tandingan bagi BEE END kerana mnegikut jumlah undi yang di kumpuyl sememnagnnya 15k majoriti tetapi mengikut sumber y7ang di ketahui bahawa majoriti bolkeh tambah dan jumlah yang di perolehi oleh ARIH SHAH lebih rendah...tetapi BEE END tetap BEE END yang penuh dengan penipuan.Sedih rasaya aku nak meninggalkan BUMI PERMATANG PAUH ini kerana selama 10 hari aku tak balik ke rumah dan tak makan makanan yang mak aku masak,teringat jugak rumah tetapi 10 hari masa yang genting memandangkan BEE END guna segalanya untuk hemtam DSAI,tetapi kuasa rakyat tolak ARIF SHAH JATUH KE LOGI PEMBENTONGAN SEBERANG JAYA.Jadi lah ADUN yang baik kepada penduduk seberang jaya tak payah ke parlimen kerana kureng sesuai..SAMALAH KITA LIHAT APA AKAN JADI KEPADA UMNO DAN BARISAN NASIONAL

Friday, August 15, 2008

KE MANA ZULKIFLI NORDIN??

Suatu persoalan yang timbul di tengah2 kancah pilihanraya kecil PMTG PAUH ke mana YB MP KULIM BANDAR BHARU ZULKIFLI NORDIN menghilangkan diri,adakanbeliau merajuk?adakan beliau termasuk UMNO?adakah beliau di sorok oleh bunian?.Entah bila persoalan itu akan terungkai,tertarik dengan cerita kawan saya sebentar tadi sebelum pulang ke rumah mengenai ZUL NORDIN ini iaitu satu ketika dahulu MP KULIM ini pernah merajuk dan mematikan talipon bimbit beliau selama 2 minggu kerana merajuk punya pasal.Betul atau tidak saya pun kurang arif bab ini cuma ada statment daripada surat khabar utusan mengenai kehilangan MP KULIM BANDAR BHARU ini dengan memberi ulasan dan beberapa tindakan utusan untuk menjejaki MP KULIM BANDAR BAHRU INI.Antara tindakkan mereka dengan merujuk ke kawasan KULIM dan mencari kawan ZUL NORDIN INI dan jumpa seorang ketua bahagian PDG SERAI KEDAH dan bertanya mengenai ZUL NORDIN di mana beliau berada.Agak terkejut apabila KETUA BAHAGIAN PADANG SERAI menjadi kawan MP KULIM BANDAR BAHRU kawan tak salah tetapi masih ramai kawan2 lain lagi yang layak untuk di temuramah selain ketua BAHAGIAN PDG SERAI.Banyak perkara bermain di minda saya ketika ini kerana KETUA BAHGIAN PADANGS ERAI ini sedang di perhati oleh pihak atasan parti KEADILAN di percayai menjadi dalang di dalam proses mengembalikan KERAJAAN NEGERI KEDAH jatuh semual ke tangan BEE END,jadi apa kesinambungan tiba2 KETUA BAHAGIAN PDG SERAI menjadi kawan ZUL NORDIN.KETUA BAHAGIAN PDGS SERAI bagi kenyataan untuk ZUL NORDIN yang kurang akrab dengan BAHAGIAN PDG SERAI..APA TAFSIRAN TUAN2 DAN PUAN2?

Saturday, August 9, 2008

KESELAMATAN

Di dalam keadaan suasan politik yang tidak menentu menyebabkan banyak pihak ingin menghulurkan bantuan dari segi keselamatan,DSAI akan menjadi orang yang terpenting ketika ini memandangkan krisis kebimbangan kerajaan dengan kemaraan DSAI untuk merampas PUTRAJAYA dari pada KERAJAAN BEE END.Foktor keselamatan seseorang pemimpin sememangnya penting takut peristiwa BANAZIR BUTHO berlaku di MALAYSIA,body guard setiap pemimpin selalunya akan di akan di ambil dikalangan orang yang telah bersara daripada askar,polis dan sebagainya.Terutamanya pemimpin parti pembangkang yang tidak menggunakan bantuan pihak polis akan menggunakan skuad sendiri untuk menjaga keselamatan pemimpin tersebut.Merujuk kepada bab keselamatan DSAI terdapat banyak kumpulan yang akan menjaga beliau ketika hadir ke progaram tetapi bagi saya melihat dari aspek mesra rakyat,kita sedia maklum sememangnya keselamatan DSAI amat penting tetapi kita tidak boleh menggunakan kuasa sebagai bodyguard DSAI untuk menolak orang ramai sehingga ada yang jatuh di tolak oleh kumpulan keselamatan DSAI.Satu lagi masalah iaitu skuad keselamatan yang di lantik ketika program juga saya melihat mendatangkan masalah kerana mereka tidak mendapat info atau garis panduan untuk menjaga keselamatan DSAI yang sebetulnya menyebabkan berlaku perselisihan faham antara kumpulan bodyguard.Di dalam suasana pilhanraykecil PERMATANG PAUH nanti kita kan melihat bagaimana skuad2 ini menjalankan tanggungjawab mereka dengan cara baik tak kira skuad A atau skuad B perlu prihatin dengan masalah banyak teguran dan kritikan kepada skuad2 ini.Kejadian baru2 ini di tapak ekspo SEBERANG JAYA menyebabkan skuad2 ini perlu mengambil iktibar dengan apa yang berlaku sehinggakan PERESIDEN PARTI KEADILAN RAKYAT pergi memohon maaf kepada pihak yang di kasari,walaupun kita tahu mungkin ada provokasi tetapi kita perlu ambil berat isu ini...

Friday, August 8, 2008

PEGAWAI KERAJAAN DIBERI AMARAN


Para pegawai kerajaan di sekitar PULAU PINANG terutamanya di beri amaran supaya tidak terlibat dengan kempen piliharaya PERMATANG PAUH.Mungkin sekiranya berkempen untuk calon kerajaan baru di benarkan itulah MALAYSIA yang demokrasi terpimpin ala2 3 abdul.Ketakutan pihak kerajaan semakin ketara kerana beberapa tindakan yang menafikan demikrasi di MALAYSIA di nafikan mentah2 oleh mereka tanpa merasa segan silu kepada negara luar.Seorang kawan saya bertugas di HOSPITAL KERAJAAN di PULAU PINANG telah menerima surat perkeliling supaya tidak terlibat di dalam sebarang kempen pilihanraya PERMATANG PAUH.Adakan adil semua tindakkan ini emmangdangkan menafikan hak rakyat menyokong mengikut ideologi masing2.Ini di namakan pembunuhan demokrasi yang ketara di MALAYSIA,demi kuasa sanggup mengenepikan hak dan kehendaka rakyat..Percayalah akan ada kakitangan kerajaan yang berkempen untuk BEE END tetapi tidak akan di kenakan tindakkan tetapi jika ada kakitangan kerajaan membantu parti selain BEE END mesti akan di kenakan tindakkan tatatertib dan mungkin kena posting di dalam hutan atau nun jauh di BORNEO.

AKUAN SUMPAH

Akuan sumpah yang di buat oleh DR MOHAMED OSMAN akan menjadikan suatu lagi keadaan yang rimas buat kerajaan,tuduhan yang di lemparkan oleh SAIFUL BUKHARI AZLAN semakin hari semakin nampak penghujung.Kekurangan bukti untuk mendakwa DSAI amat menyedihkan beberapa pihak yang menyokong konspirasi ini.Tarikh sebutan semula kes tuduhan liwat DSAI pada 10 SEPTEMBER 2008 akan menjadi medan atau versi baru sistem kehakiman MALAYSIA samaada serupa era tahun 1998 1999 atau............K K KELAM.AKUAN SUMPAH DR MOHAMED OSMANhttp://us3.malaysia-today.net/2008/content/view/10901/84/

Wednesday, August 6, 2008

ANWAR VS UST SHAMSURI,IBRAHIM SAAD,EZAM,DATUK JALIL,ANWAR SHAARI.

Siapakah calon yang akan berentap dengan DSAI di dalam pilihanraya kecil PERMATANG PAUH,banyak cakap2 mengatakan calon tersebut adalah orang tempatan untuk memudahkan kerja di dalam program mengalahkan DSAI di PERMATANG PAUH.Mari kita sama2 lihat apakah mudah bagi mereka untuk mengalahkan DSAI.

PMTG PAUH

Di saat kita semua akan menumpukan perhatian kepada pilihanraya kecil PARLIMEN PERMATANG PAUH akan ada cerita yang akan mencuri tumpuan seluruh MALAYSIA iaitu kemungkinan ada yang akan mengistiharkan keluar daripada PARTI KEADILAN RAKYAT secara beramai2,walaupun fenomena itu selalu berlaku di dalam keadaan pilihanraya kecil tetapi kejadian yang akan berlaku ini amat dekat dengan kita semua.Pengemuman ini bakal menggegarkan MALAYSIA dan memberi faedah kepada KERAJAAN terutama di dalam menghadapi pilihanraya dan juga merampas kerusi PERMATANG PAUH.Sikap manusia yang tidak kenal erti kesabaran dan tamak menyebabkan sifat balas dendam menjadi agenda utama walaupun akan memberi kesan kepada PARTI KEADILAN RAKYAT.Saya nyatakan lebih awal kerana mahu perkara ini dapat di atasi dengan segera dan juga mengusir kumpulan2 yang merosakkan parti KEADILAN RAKYAT,ini perkara serius dan tidak boleh di pandang ia perkara biasa apabila ada pilihanraya kecil tetapi dari sudut moral penyokong dan juga petugas akan terganggu dengan pengemuman keluar parti yang bakal di lakukan di dalam tempoh kempen pilihanraya kecil PERMATANG PAUH tidak lama lagi.Orang yang bakal mengumumkan keluar parti iaitu di kepalai oleh seorang tua yang tinggal tidak jauh dari PARLIMEN PERMATANG PAUH dan juga orang tua ini tinggal didalam parlimen yang sangat hampir dengan PMTG PAUH tetapi di dalam negeri KEDAH.Secara peribadi sememangnya saya tidak mahu perkara ini berlaku tetapi perancangan rapi di jalankan MUNGKIN jua deposit telah di ambil untuk melakukan tindakan mengistiharkan keluardari KEADILAN.Sejauh mana kebenaran tidak dapat di pastikan cuma dari sumber yang saya ketahui kemungkinan WAKIL RAKYAT ada terlibat di dalam perancangan ini.Mungkin wakil rakyat tersebut terlalu sakit hati kepada kerajaan negeri ataupun tidak mendapat keistimewaan ynag secukupnya dari kerajaan negeri menyebabkan wakil rakyat tersebut mengambil jalan mudah untuk berkuasa, wakil rakyat tersebut dengan cara yang kotor juga untuk menjadi calon untuk pakatan rakyat di dalam PRU 8 MAC yang lalu, nasib wakil rakyat itu baik menang dengan mejoroti besar sehingga mengatasi majeroti yang di menangi calon parlimen di KEDAH.Kebenaran tetap akan terserlah walaupun mengambil masa yang lama tetapi kebenaran tetap kebenaran.Kini wakil rakyat tersebut telah takut turun ke kawasan kerana bimbang akan cemuhan dari penduduk yang telah mengundi beliau,sikap sombong dan tidak turun kawasan menyebabkan rakyat di kawasan beliau semakin hari semakin benci akan wakil rakyat jika wakil rakyat dari BEE END tak apa lah tetapi dari pakatan rakyat parti mata.Biar masa menentukan siapa yang betul siapa yang tidak betul.....

Friday, August 1, 2008

TENDANG TONG

TENDANG TONG!TENDANG TONG!...itulah ungkapan yang di lontar oleh para penyokong PKR ketika penamaan calon PRU KE 12 BARU2 ini.Kata2 tersebut di tujukan kepada calon BN iaitu DATO PIRDAUS kerana pada PRU 11 beliau telah membuat perlakuan yang tidak sepatutnya di lakukan dengan menendang peti undi apabila beliau mendapat tahu beliau kalah di dalam PRU 11 kepada PRESIDEN PARTI KEADILAN RAKYAT(PKR).Adakah kali ini beliau akan bertanding kembali menentang DSAI yang semua orang tahu keupayaan dan ketokohan PENASIHAT PKR itu tidak dapat di sangkal lagi.Bagi saya tak perlulah bekas imam masjid negara ini bertanding kerana apabila beliaubertanding BN akan megalami kerugian bukan setakt kerugian peluang untuk rampas KERUSI PMTG PAUH tetapi kerugian duit yang banyak kerana semestinya beliau akan kalah dengan mejoriti yang besar,ntah2 hilang deposit heheh segalanya bukan mustahil.Sudah lah pirdaus jangan jadi muka tak malu lagi,BN hantar sajalah mamat ezam untuk bertanding di PERMATANG PAUH baru senang kami nak ajr dia,kalau pirdaus bukan senang nak ajar tapi tak payah ajar pun msti dia kalah...DI JEMPUT SAUDARA EZAM@IZAM DATANG BERTANDING DI PERMATANG PAUH.

BENARKAH DSAI AKAN DI TANGKAP DALAM MASA 48 JAM????

Benarkah DSAI akan di tangkap?sekiranya benar apa implikasinya kepada rakyat?ekonomi?dan politik MALAYSIA?Rasa gerun apabila mendapat pesanan ringkas(sms)daripada seorang kawan mengatakan bahawa waran tangkap ke atas DSAI telah di keluarkan dan juga proses pengambilan darah secara paksaan akan di lakukan untuk memercikkan darah DSAI ke tempat tertentu untuk mensabitkan kesalah liwat ke atas DSAI,adakah ini semua benar?mimpi ngeri 1998 sebolehnya tidak harus berulang tetapi melhatka penguasa takut kehilangan kuasa semua ini bukan mustahil.Di saat segala harapan rakyat meletakkan kepercayaan kepada DSAI untuk mentadbir MALAYSIA dengan baik dengan adanya halangan3 yang kita semua sedia maklum kemungkinan tragedi yang bakal berlaku menyebabkan rakyat semestinya kecewa,dalam keadaan inflasi negara kian parah ekonomi kian merudum menyebabkan rakyat tertekan untuk menjalani kehidupan jadi rakyat hanya ada satu harapan iaitu DSAI perlu mengambil alih kerajaan daripada tangan2 yang tidak pandai mengurus hanya tahu menyusup.Bagaimana kepercayaan pelabur terhadap sitem kehakiman di MALAYSIA?adakah pelabur akan keluar mencari negara yang mempunyai kestabilan politik dan sistem kehakiman yang telus untuk mereka mengembangkan perniagaan dan pelabutan mereka.Jika benar DSAI akan di tangkap hancurlah harapan rakyat yang menggunung untuk melihat MALAYSIA yang baru.SIAPA YANG HARUS DI PERSALAHKAN????

Thursday, July 31, 2008

WAN AZIZAH

Saturday, December 19, 1998 Published at 08:54 GMT World: Asia-PacificAnwar's wife pleads for Ramadan release Anwar: Focus of a Malaysia's pro-reform movement The wife of Malaysia's sacked deputy Prime Minister, Anwar Ibrahim, has appealed to the government to release him on bail during the Muslim holy month of Ramadan.
Mr Anwar's wife, Wan Azizah Ismail, made the plea while submitting an application to register a new group that will press for political reform.
Signing up: Wan Azizah registers new groupWan Azizah announced the creation of the Movement for Social Justice - Adil - on 10 December, the fiftieth anniversary of the UN Declaration of Human Rights. She says the group is not a political party and would not contest elections.
"The objective is to fight for the freedom of people along democratic lines for all strata of society," she said.
"It's not a springboard. It's a movement to bring about social justice."
Under Malaysia's Societies Act, Adil must be registered with the authorities otherwise meetings or gatherings under its name could be deemed illegal.
Reform movement
The group is the first step towards establishing a formal role for the spontaneous movement known as "reformasi" that sprang up around Mr Anwar after his dismissal in September.
Mr Anwar is currently on trial on charges of corruption related to sodomy and sexual misconduct. He has denied all charges and says they are part of a politically motivated conspiracy to end his political career.
He is being held in a prison outside the capital, Kuala Lumpur.
Ramadan is scheduled to start in Malaysia on Sunday exactly 13 weeks after Mr Anwar was arrested under the Internal Security Act.
Advanced options Search tips
Back to top BBC News Home BBC Homepage ©
var si = document.location+"";
var tsi = si.replace(".stm","").substr(si.length-10, si.length);
if (!tsi.match(/\d\d\d\d\d\d/)) {tsi = 0;}
document.write('');


Africa Americas Asia-Pacific Europe Middle East South Asia
Relevant Stories 16 Dec 98 Asia-Pacific Witness: Anwar did not father illegitimate child15 Dec 98 Asia-Pacific Mattress shown in Anwar trial10 Dec 98 Asia-Pacific Double blow for Anwar team10 Dec 98 Asia-Pacific Anwar's wife launches reform group
Internet Links
Adil (Malay and English)Malaysian Prime Minister's OfficeAnwar OnlineReformasi.com
The BBC is not responsible for the content of external internet sites.
In this sectionIndonesia rules out Aceh independence DiCaprio film trial begins Millennium sect heads for the hills Uzbekistan voices security concerns From BusinessChinese imports boost US trade gap ICRC visits twelve Burmese jails Falintil guerillas challenge East Timor peackeepers Malaysian candidates named North Korea expels US 'spy' Holbrooke to arrive in Indonesia China warns US over Falun Gong Thais hand back Cambodian antiques

PILIHANRAYA KECIL


Ada pengemuman penting oleh DSAI dan PRESIDEN PARTI KEADILAN RAKYAT sebentar lagi....

Wednesday, July 30, 2008

ADAKAH PARLIMEN KULIM BANDAR BHARU PILIHAN TEPAT

P18 KULIM-BANDAR BAHARU Jumlah Pengundi: 52,127 Peratusan Kaum: M:69.47% C:18.60% I:11.76% L:0.18% 1. Zulkifli Nordin (PKR) (22,255) 2. Datuk Abdul Aziz Syeikh Fadzir (BN) (16,672) Majoriti: 5,583 Jumlah undi: 39,949 Peratus mengundi: 76.64% Undi rosak: 1,022
P104 KELANA JAYA Jumlah Pengundi: 79,648 Peratusan Kaum: M:41.88% C:38.72% I:17.92% L:1.48% 1. Gwo-Burne Loh (PKR) (30,296) 2. Datuk Lee Hwa Beng (BN) (25,267) 3. Lim Peng Soon (Bebas) (1,895) Majoriti: 5,029 Jumlah undi: 58,523 Peratus mengundi: 73.48% Undi rosak: 1,065

SEJARAH PENUBUHAN HOSPITAL PUSRAWI

Hospital PUSRAWI Sdn Bhd yang dahulunya dikenali sebagai Pusat Rawatan Islam Sdn Bhd didaftarkan sebagai sebuah syarikat pada 10 Januari 1984 dengan modal dibenarkan sebanyak RM 2.5 juta dan modal berbayar sebanyak RM 200,000. Pengasas dan Lembaga Pengarah pertama ialah:-
PengerusiTuan Haji Hussein bin Mohd Rejab
AhliDr. Kamaruddin bin AhmadDr. Suhaimi bin Haji Abd. HalimTuan Haji Fahro Rozi bin Mohdi
PUSRAWI telah memulakan perkhidmatan klinik pesakit luar di Wisma Baitulmal pada Jun 1984. Perkhidmatan pesakit dalam dimulakan sebulan kemudian dengan 14 katil. Dalam tahun 1985 jumlah katil meningkat ke 41 katil. PUSRAWI telah dirasmikan pada 25 Januari 1985, oleh Y.B. Datuk Sharir bin Abdul Samad, Menteri di Kementerian Wilayah Persekutuan yang juga merangkap Pengerusi Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan.Tahun 1984 hingga 2005 telah banyak menyaksikan pencapaian yang membanggakan di Hospital PUSRAWI di Jalan Ipoh. Pada bulan Oktober 2000, Hospital PUSRAWI di Jalan Tun Razak telah mula di bangunkan bagi menunjukkan peranan dan tanggungjawab yang cemerlang dalam konteks merealisasikan penubuhan Hospital yang menerapkan nilai-nilai Islam. Kejayaan yang utama ialah dalam memperkukuhkan sistem pengurusan bagi menjamin wujudnya kepercayaan dan keyakinan pelanggan, menyediakan peralatan perubatan dengan teknologi terkini dan pakar klinikal dalam pelbagai bidang kepakaran untuk terus memajukan wawasan PUSRAWI.

PUSRAWI

Hospital PUSRAWI telah mengeluarkan kenyataan sebanyak 5 perenggan mengenai laporan perubatan yang di keluarkan dari hospital PUSRAWI,PIHAK HOSPITAL MENAFIKAN BAHAWA LAPORAN ITU DI KELUARKAN OLEH MEREKA.Sememangnya perkara ini di jangka berlaku kerajaan akan menggunakan kuasa mereka untuk mengubah keputusan yang telah di keluarkan dari HOSPITAL PUSRAWI.Seorang doktor yang bertugas di HOSPITAL PUSRAWI telah melakukan pemeriksaan keatas SAIFUL BUKHRI AZLAN dan mendapati tiada tanda2 di liwat oleh sesiapa pun.Mana mungkin seorang doktor yang terpelajar tidak dapat membezakan samaada seseorang itu di liwat atau tidak.Menurut laporan yang di dedahkan di dalam internet semalam menunjukkan bahawa tiada sesiapa ingin meliwat SAIFUL BUKHARI AZLAN.Kenyataan pihak kerajaan mengatakan laporan yang di keluarkan oleh HOSPITAL PUSRAWI tidak boleh digunakan kerana laporan itu bukan laporan dari pada HKL(HOSPITAL KUALA LUMPUR),satu persoalan adakah ilmu doktor2 yang bertugas di HKL tidak sama dengan ilmu2 doktor2 yang lain,menyebabkan hanya laporan dari HKL sahaja di terima untuk siasatan.PELIK BUKAN?mana2 laporan dari hospital di seluruh negara samaada swasta atau kerajaan mengikut kebiasaan di terima oleh polis atau mana2 pihak yang ingin melakukan sisatan.Banyak bukti2 mungkin akan timbul selepas ini memandangkan pihak pelapor semakin tersedak untuk menyelamatkan konspirasi untuk menjatuhkan karier DSAI.Kita tunggu apa yang akan terjadi selepas ini..

Tuesday, July 29, 2008

TIMBALAN MENTERI KESIHATAN


Itu luar tabie Timbalan Menteri Kesihatan Datuk Dr Abdul Latif ketika dihubungi Agendadaily menyifatkan, laporan Malaysiakini yang mendakwa ada laporan perubatan tiada kesan liwat ke atas Saiful berniat jahat bagi memberi gambaran tidak berlakunya perbuatan liwat. “Laporan ini mempunyai unsur mala fide . Apa juga bentuk laporan sama ada kesan calar ada atau tidak, tiada siapa boleh buat kesimpulan liwat tidak berlaku selagi perkara berkenaan tidak dibicarakan di mahkamah,” katanya. Lagi pun jelasnya, prosedur pemeriksaan juga mestilah mengikut prosedur siasatan sekiranya ia melibatkan aduan jenayah . KLIK PADA LINK INI UNTUK LAPORAN LANJUT - 28/7/2008 ulasan seorang TIMB MENTERI KESIHATAN...APA PENDAPAT ANDA?

LAPORAN PERUBATAN SEYYYEFOLL

Dalam keadaan bengang bercampur sakit hati kerana talifon bimbit saya tidak boleh cas menyebabkan hati ini bertambah meluat melihat permainan para konspirator yang tidak habis2 menghentam DSAI dan juga PAKATAN RAKYAT.Hari ini sudah jelas bahawa dakwaan yang di lakukan oleh budak saiful tidak mempunyai bukti yang kukuh untuk mendakwa DSAI,dengan terdedahnya laporan perubatan yang di lakukan oleh SAIFUL sendiri menunjukkan beliau tidak di liwat bebeza dengan apa yang di laporkan beliau kepada pihak polis.Suatu cubaan pebohongan yang dasyat cuba di lakukan oleh segelintir kumpulan yang tidak suka kepada DSAI dan PAKATAN RAKYAT khususnya PARTI KEADILAN RAKYAT,itu pun ada orang yang nak muzakarah dengan kumpulan ini.Semakin pecah tembelang mereka untuk memusnahkan karier politik DSAI dan menghalang beliau menjadi PM.ITU PUN ADA YANG NAK MUZAKARAH ISH ISH SUDIN SUDIN...

Friday, July 25, 2008

SELEPAS DI SOAL SIASAT

gg
Gambar di ambil ketika R SIVARASAH keluar daripada BUKIT AMAN,beliau di siasat selama 4 jam oleh pegawai penyiasat pertanyaan berkisar tentang P BALASUBRAMANIAM yang membuat akuan bersumpah mengenai ALTANTUYA dan NTR.

SIVARASAH DI PANGGIL

Peguam DSAI merangkap naib presiden PARTI KEADILAN RAKYAT di panggil ke balai polis BUKIT AMAN sebentar tadi jam 10 pagi bagi memberi keterangan mengenai AKUAN SUMPAH BALASUBRAMANIAM ke ats NTRZK.Kita tunggu perkembangan selanjutnya....

NASIB V6


Kasihan rasanya mendengar keluhan kerajaan2 negeri mengenai kereta rasmi para exco2 iaitu proton perdana V6 exc banyak meragam,yang tu rosak yang ini pun rosak itu agaknya luahan beberapa exco kerajaan negeri sama ada dari BARISAN NASIONAL atau PAKATAN RAKYAT.Ideologi politik sememangnya berbeza tetapi bab GEAR BOX untuk kereta PROTON PERDANA V6 kebanyakkannya sependapat.Kita sememangnya mengakui bahawa kereta proton perdana mempunyai masalah gear box yang memeningkan para makenik seluruh MALAYSIA tetapi apa pun masalah kereta ini dia tetap kereta nasional kita semua,mahu tidak mahu itu lah yang kita ada,seperti juga sukan contohnya bola sepak negara kita punya liga bola sepak tidak sehebat liga JEPUN atau EPL tetapi itulah yang kita ada mahu tidak mahu terpaksa juga kita tonton di tv atau di stadium.Macam itu jugalah mengenai kereta perdanav6 tak baik sekiranya kita terlalu memperlekehkan kereta nasional kita sendiri malahan kita tidak menggunakanya jangan CONTOHI KERAJAAN MAT SAID kerana mereka ini boleh di label sebagai kerajaan terhegeh hegeh,nak menunjuk kepada rakyat di kampung dengan kereta mewah MERCEDEZ E200 KOMPRESOR mereka yang sebenarnya di bayar oleh rakyat.Jika kakitangan kerajaan sendiri tidak mempertahankan kereta nasional kita siapa lagi nak mempertahankan kereta keluaran negara kita sendiri takkan kita nak suruh presiden ZIMBABWE guna kereta proton perdana V6,semestinya exco kerajaan negeri menggunakannya.Kos penyelenggaraan yang tidak masuk akal iaitu menukar gear box sebuah kereta proton perdana V6 berharga RM69000,HARGA PROTON PERDANA BARU SEKITAR RM90000 ADAKAH TIDAK MASUK AKAL WARAS KITA harga sebuah gear box bernilai hampir sebuah kereta perdan v6 baru.Ini semua kos penyelenggaraan kerajaan TERENGGANU!gear box di kedai potong rasanya baru RM 2500 tak sekali pasang la jika sekali pasang mungkin sekitar RM3000 lebih,kan membazir namanya.Kerajaan KELANTAN pula merungut tentang masalah proton perdana v6,mungkin selepas ini kerajaan negeri patut guna kenderaan dari keluaran PERODUA sebab kos rendah dan juga jimat minyak.Begitulah para pemimpin di MALAYSIA yang kita cintai.

Thursday, July 24, 2008

TELUR DI HUJUNG TANDUK

Keadaan politik semakin terumbang ambing di MALAYSIA ini,para diplomat asing pun perlu memilih satu sesi untuk DSAI menceritakan keadaan politik dan ekonomi di MALAYSIA,perjumpaan DSAI bersama duta2 asing berlangsung di MERCHANT SQUARE head quaters PARTI KEADILAN RAKYAT.Komunikasi diantara DSAI dan duta2 asing di MALAYSIA amat baik sekali menampakkan keyakinan mereka kepada DSAI akan menjadi PM.Di dalam kesibukkan kita mendaki anak2 tangga ke putra jaya kita jangan terlupa negeri2 pakatan rakyat iaitu PERAK,KELANTAN,PULAU PUNANG,KEDAH dan SELANGOR kemungkinan akan terlepas dari tangan pakatan rakyat,bukan kesemua negeri pakatan rakyat akan hilang tetapi RATING yang tinggi di berikan kepada negeri2 di utara tanah air.Tangan2 yang menjadi penyumbang kepada komplot bukannya orang luar tetapi kemungkinan orang dalaman yang tamakkan kuasa dan jawatan,tangan2 yang kotor ini tidak di ketahui ramai siapa gerangannya kerana kita semua akan terkejut dan mungkin jadi separuh gila apabila mengetahui siapa gerangannya.Sikap tamak tidak pernah hilang di dalam jiwa tangan2 kotor ini menyebabkan sanggup menggadaikan maruah dan parti demi duit.Kejatuhan negeri PAKATAN RAKYAT di utara hanya menunggu masa untuk rebah menyembah bumi dalam keadaan yang cukup memalukan dan hina ketika itu tiada apa yang mampu di lakukan nasi telah menjadi bubur.Ketika itu di utara ada seorang insan harus di persalahkan dan juga seorang insan di peringkat bahagian perlu di singkirkan segera kerana insan itu menjadi penyebab utama kejatuhan negeri pakatan rakyat di utara.

Wednesday, July 23, 2008

SUARA HATI AHLI BAWAHAN PAS

Dalam keadaan Pas bersama Pakatan Rakyat hanya menunggu masa untuk menguasai Putrajaya, terdapat beberapa pimpinan Pas yang menjadi 'pengkhianat' untuk menggagalkan rancangan yang berkenaan.
Kenapa Tuan Guru Haji Hadi Awang, Ustaz Nasharudin Mat Isa, Dato Dr Haron Din, Dato Harun Taib dan Dato Mustafa Ali sanggup berbuat demikian? Isu ketuanan Melayu, mendakwah Umno dan sebagainya yang dihujahkan oleh mereka hanyalah untuk menguatkan hujah dangkal mereka semata-mata.
Mereka berlima orang ini perlu bersedia dengan jawapan kerana kami ahli-ahli Pas di peringkat bawahan ini akan ke Muktamar Pas di Ipoh tidak lama lagi.
Dan kami akan pastikan Tuan Guru Haji Hadi Awang, Ustaz Nasharudin Mat Isa, Dato Dr Haron Din, Dato Harun Taib dan Dato Mustafa Ali kalah dalam Pemilihan Pas tahun hadapan!
Kiriman Saiful SUMBER MARHAEN......

Tuesday, July 22, 2008

SETIAKAH PAS DALAM PAKATAN RAKYAT?

Setiakah PARTI PAS?jawapannya ada kepada saudar saudari yang membaca artikel ini,semua sudah maklum pertemuan di antara pemimpin PAS dan UMNO d ketahui umum.Perkara ini tidak dapat di sorok lagi kerana PAK LAH sendiri telah mengesahkannya tentang pertemuan mereka bersama PAS.Pada mulanya ustz NASARUDDIN MAT ISA menyangkal dakwaan sesetengah pihak mengatakan beliau ada berjumpa DSNTR,tetapi kelmarin rahsia telah terbongkar mengatakan bahawa mereka ada berjumpa.Selepas itu pula dari sumber yang di percayai DR HASSAN ALI ada hubungi KHIR TOYO untuk berbincang mengenai gabungan untuk menubuhkan kerajaan di negeri SELANGOR,TERKEJUT BETUL!adakah ini semua benar?sekiranya benar mcm mana.Pertemuan di antara pemimpin PAS dan UMNO telah berjalan di LONDON,antara pemimpin PAS yang menyertai adalah KHALID SAMAD,DR MUSTAFA ALI,NASARUDIN MAT ISA dan seorang ahli parlimen PAS.isi kandungan perbincangan mereka tidak ramai yang mengetahui tetapi orang politik kebanyakkannya telah mengetahui isi kandungan perbincangan iaitu tawar menawar jawatan kerajaan kepada pimpinan PAS.Penyebab utama peralihan kuasa agak tergendala sebenarnya punca dari pada beberapa kerat pemimpin PAS yang kurang senang dengan perangan DSAI menyebabkan mereka mencari helah dan terus mecari helah untuk melengahkan peralihan kuasa yang di tunggu2 oleh rakyat termasuk ahli PAS bawahan yang saban hari bertanya bila peralihan kuasa berlaku sedangkan pemimpin mereka yang kurang prinsip.Masalah sekarang PAS bukan DAP atau PKR kerana ketamakkan jawatan itu menjadi punca walaupu dalam PARTI PAS yang seharusnya berlandaskan islam seperti mana yang di war2kan oleh pimpinan mereka dahulu.Kini saya lihat ahli POLITIK PAS tidak seperti zaman ALMARHUM FADZIL NOOR kerana para pempolitikus PAS banyak politik dari berjuang,pada era 1998 ketika DSAI masuk penjara yang mempertahankan DSAI hanyalah ALMARHUM FADZIL NOOR dan bebrapa pemimpin PAS SAHAJA tetapi yang lain hanya melihat dan berpeluk tubuh.Jangan di jadikan perjuangan untuk kesenangan beberapa kerat pemimpin terutama orang politik PAS.

Monday, July 21, 2008

PAS PELUK UMNO

PARTI PAS sekali lagi mendapat publisiti kerana ada 3 orang wakil mereka berjumpa pemimpin UMNO tanpa pengetahuan TGNA,menampakkan bahawa 3 orang ini nak menjadi hero hindustan kononya menjadi penyatu antara PAS dan UMNO.Banyak ahli PAS telah sangsi dengan perjuangan mereka sendiri sehingga satu tahap ada ahli PAS yang tidak mahu untuk melibatkan diri lagi bersama PAS dan tidak mahu hadir ke mesyuarat sedangkan dia seorang AJK pemuda kawasan,alasan ahli PAS tersebut kerana sangsi dengan pendekatan dan juga cara mereka menangani ahli di bawah,mungkin kita akan lihat pepecahan di dalam PARTI PAS kelak jika perjumpaan demi perjumpaan terus di jalankan oleh 3 orang yang kononya ikhlas tapi jauh.Mari kita teka siapakah 3 orang ini yang menjadi tali penghubung supaya PAS PELUK UMNO.Samalah kita fikirkan siapakah gerangan mereka bertiga ini....

Saturday, July 19, 2008

MUZAKARAH PAS ATAU MUDAH KERAH PAS

Parti PAS sebuah parti yang seusia dengan UMNO,walaupun terdapat perbezaaan matlamat dan juga idoelogi namun titik pertemuan di antar PAS dan UMNO tetap tidak perbak tertimbus oleh pasir sungai golok.Banyak fakta dan bukti mengatakan PAS akan bergabung dengan UMNO,seluruh rakyat tentunya terkejut denagn fenomen yang baru ini walaupun PAKATAN RAKYAT berjaya memberi tekanan kepada BARISAN NASIONAL(UMNO).Mengikut sejarah politik MALAYSIA bahawa PAS pernah bergabung dengan perikatan,walaupun sejarah tetapi ia juga dapat mengimbau persaudaraan PAS dan UMNO, ketika itu secara terang mempermainkan PAS,selapas itu pula PAS pernah bergabung bersama PARTI S46 yang di ketuai oleh KU LI(TENGKU RAZALEIGH HAMZAH) ketika mana TUN MAHATHIR telah mengharamkan UMNO lama yang di tubuhkan pada 1946 dengan membuat pendaftaran semula mendapat tentangan dari pada KU LI termasuk juga PAK LAH.Selepas itu apabila S46 kalah pada PRU 9 menyebabkan S46 rujuk semula kepada UMNO.Maka PAS tinggal besendirian semula,pada 1999 PAS bergabung pula bersama KEADILAN NASIONAL ketika itu, sekarang PKR dan satu parti lagi iaitu DAP,ekoran peristiwa REFORMASI menyebabkan rakyat terutama orang melayu bangun tolak BARISAN NASIOANAL menyebabkan PAS memperolehi keputusan yang selesa di banyak tempat walaupun faktor reformasi yang kuat membantu PAS mencapai peningkatan.Pada 2004 BARISAN ALTENATIF yang di naungi oleh PARTI KEADILAN NASIONAL,PAS dan juga DAP tewas teruk pada PRU 11,NAMUN PADA WAKU ITU PAS MASIH KUKUH TIDAK GOYANG SEPERTI SEKARANG.PAS sebuah parti yang agak tua sekiranya mengikut umur selalu membantu parti2 yang lemah menyebabkan PAS di war warkan akn bergabung semula seperti zaman 70an,PAS seperti EZAM kerana EZAM dia akan membantu golongan yang lemah,oleh sebab itu abang izam menyertai UMNO kerana UMNO sememangnya lemah maka EZAM akan membantu UMNO pula.Begitu juga seperti PAS yang masih terlalu baik tak bertempat sehinggakan mengundang perasaan kurang percaya PAKATAN RAKYAT terhadap PAS.Sejauh mana kesahihan bahawa USTAZ NASARUDDIN pernah bertemu NAJIB TUN RAZAK belum kita ketahui lagi namun ini di jadikan sebagai sandaran untuk ahli PAS di bawah semakin gelisah dengan tindak tanduk pemimpin atasan mereka.Seandainya PAS bersatu dengan UMNO dan PARTI PAS akan terbahagi dua kumpulan,akan ada kumpula yang pro ANWAR IBRAHIM dan akan ada kumpulan pro pimpinan PAS.Dengan ini sama2 lah kita melihat sejauh mana rancangan rujuk seorang suami kepada isteri yang di tinggalkan hampir 20 tahun ini berakhir,mengikut hukum dah masuk 20 tahun lebih bercerai tidak boleh di rujuk semula tetapi di benarkan angkat nikah semula...

Wednesday, July 16, 2008

Takhziah

Pemergian seorang tokoh yang di segani dalam bidang sukan khususnya bola sepak terutama bagi pasukan kenari iaitu KEDAH DARUL AMAN amat di rasai oleh pecinta bola sepak seluruh tanah air.Beliau rebah ketika perarakkan sempena menyambut jubli emas 50 tahun pemerintahan sultan KEDAH.Jasa beliau ketika menjadi pengurus pasukan KEDAH era awal 90an amat banyak dan sukar di nilai.Kembalinya DATO' PADUKA HJ AHMAD BASRI B MOHD AKHIL ke rahmatullah amat menyedihkan penyokong hijau kuning termasuk saya dan teman2 yang lain menjadi penyokong setia sang kenari.Pergimu tiada pengganti..AL-FATIHAH

Tuesday, July 15, 2008

7 KOTAK EZAM

Keadaan politik MALAYSIA yang tak berapa stabil ini mengundang banyak masalah khususnya malah ekonomi.Keadaan badan pencegah rasuah(BPR)semakin cekap mencari musang berjanggut menyebabkan rakyat bingung dengan keadaan rasuah di malaysia,dalam keadaan kenyataan PERDANA MENTERI mengatakan rasuah di negara kita kurang dalam masa yang sama banyak kakitangan kerajaan di cekup oleh BPR yang telah cekap ini.Dahulunya BPR umpama tidak wujud kerana badan tersebut kurang aktif mungkin tiada langsung kes rasuah di negara kita.Semasa BPR agak lesu timbul satu NGO di gelarkan GERAK iaitu tujuannya unutk menentang rasuah kononnya la,di ketuia oleh saudara abg IZAM@EZAM MAT NOR yang satu ketika terlibat dalam parti politik PARTI KEADILAN RAKYAT.Saya juga berkesempatan beberapa kali bertemu EZAM secara live di beberapa tempat di KL dan kawasan utara MALAYSIA semenanjung sekitar tahun 2005 2006,setelah beliau keluar dari PARTI KEADILAN saya pun dah kurang mood untuk bersua orang yang kurang prinsip ini,Masa zaman reformasi EZAM telah memberitahu bahawa beliau mempunyai 7 kotak berisi dokumen rasuah pemimpin negara tapi samapi ke saat ini 7 kotak tersebut mungkin telah di serahkan kepada PAK LAH SEKALI DENGAN KOTAK tau kotak2 itu sebenarnya virtual sahaja tiada apa sebenarnya.Meskipun benar sekiranya ada mengapa tidak di dedahkan sekarang mengapa pula orang lain yang punya hal nak di dedahkan pula itu pun tunggu orang tersebut menuduh beliau baru hendak dedah,kalau dah betul mengapa perlu tunggu.Itulah masalah orang yang bernama EZAM yang selali bersumpah2 dan terus menjadi sesumpah,Orang UMNO semestinya terpukau dengan pidato EZAM ini tetapi di mata saya dan orang keadila semestinya kami menjadi muak dan loya rengkong melihat gelagat beliau di pentas,kehadiran beliau setelah 2minggu reformasi jalanan berlaku menyebabkan di kalangan kawan2 beliau tertanya kenapa ezam tiba lewat untuk menyertai reformasi.Mungkin sekarang kawan2 beliau telah mendapat jawapan mengapa EZAM tiba lewat ketika zaman reformasi jalanan.EZAM perlu jelaskan mengapa 7 kotak itu tidak di dedahkan kalau betul benar dakwan beliau,banyak cerita yang saya dengar menganai EZAM tetapi sejauh mana kebenaran itu saya pun tidak dapat nak di pastikan cuma banyak yang benar dari tak benar..Sama2 lah kita lihat apakah kesudahan cerita sandiwara semasa spektra rashdan baba EZAM ini.

Monday, July 14, 2008

DATO SERI ANWAR IBRAHIM TIDAK HADIR KE BALAI POLIS

Surat Peguam Menjelaskan Intimidasi tehadap keluarga Anwar
PDF
Emel
14 Julai 2008
Our client Dato Seri Anwar Ibrahim will not appear at IPK KL today as reported in the press yesterday. On Saturday 12th July, AFTER our client has voluntarily agreed to present himself to IPK KL on Monday 14th July at 2 pm, the police in contravention of the voluntary agreement, went about harassing and intimidating his staff members and family members the next day, in attempting to serve an order under Sec 111 CPC. This was totally unnecessary given that we were all in an unconditional agreement, in advance, that our client will appear at IPK KL at 2pm today. Our client has duly protested the uncalled for behaviour of the police and have sent a letter indicating the same, to the police yesterday at 5 pm. Below is a copy of the same for your reference. Sankara Nair Counsel for Dato Seri Anwar Ibrahim __________________________________________________Ruj. Tuan: Ruj. Kami: SNN/DSAI/08 (Crim) Tarikh : 13-7-2008 Ybg DATUK MOHD BAKRI BIN MOHD ZININ PENGARAH JABATAN SIASATAN JENAYAH IBU PEJABAT POLIS DIRAJA MALAYSIA BUKIT AMAN 50560 KUALA LUMPUR Faks: 03-22731326 Ybhg Datuk, PER: DATO’ SERI ANWAR BIN IBRAHIM Dengan segala hormatnya kami merujuk perkara di atas di mana kami mewakili penama di atas. 2. Kami telah diarahkan bahawa lebih kurang pada lewat pagi 12-7-2008 (Sabtu) DSP Jude Pereira dari pejabat tuan telah menghubungi peguam kami Encik S N Nair meminta anakguam kami Dato’ Seri Anwar Ibrahim untuk menghadirkan dirinya ke IPK Kuala Lumpur pada 13-7-2008 (Ahad) untuk tujuan pengambilan keterangan. 3. Peguam kami Encik S N Nair selepas berbincang dengan anakguam kami yang berada di Pulau Pinang telah memberitahu DSP Jude bahawa anakguam kami akan hadir pada 14-7-2008 (Isnin) jam 2.00 petang di IPK Kuala Lumpur dan oleh itu suatu persefahaman baik telah dicapai oleh kedua-dua pihak seperti yang dipersetujui dari awal. 4. Tetapi, kami telah dimaklumkan oleh DSP Jude lebih kurang jam 9.30 malam pada 12-7-2008 (Sabtu) bahawa pihak polis telah pergi ke rumah anakguam kami di Segambut Dalam Kuala Lumpur dan telah cuba untuk menyerahkan suatu perintah di bawah s. 111 Kanun Acara Jenayah di bawah nama anakguam kami kepada salah seorang yang berada di rumah anakguam kami. 5. Peguam kami Encik S N Nair membantah kepada DSP Jude bahawa ianya adalah suatu serahan yang tidak teratur dan tiada keperluan untuk mengeluarkan perintah tersebut kerana anakguam kami telah akujanji untuk hadir seperti persefahaman baik yang telah dipersetujui di perenggan 3 di atas. 6. Walaupun perkara di perenggan 5 di atas telah diberitahu kepada pihak polis, kami telah dimaklumkan sekali lagi oleh anak kepada anakguam kami bahawa lebih kurang pada tengahari 13-7-2008 (Ahad) sepasukan pegawai polis telah pergi ke rumah anakguam kami di Segambut Dalam dan telah mengganggu (‘harrass’) dan telah menuntut keluarganya menerima penyerahan perintah tersebut walaupun telah diberitahu bahawa keluarganya tidak mempunyai kuasa untuk menerima perintah tersebut kerana perintah tersebut telah dialamatkan secara kediri anakguam kami. Sepasukan pihak polis tersebut juga telah enggan untuk meninggalkan rumah anakguam kami dan oleh itu telah menyebabkan keluarga anakguam kami berada di dalam ketakutan dan intimidasi yang mana secara keseluruhannya adalah tidak perlu. 7. Berdasarkan kepada di atas, anakguam kami merasa terlalu kecewa dengan sikap tidak professional dan tindakan-tindakan intimidasi pihak polis walaupun telah mencapai persefahaman baik untuk bekerjasama sebelum ini. 8. Anakguam kami sekarang ini ingin menyatakan bahawa kecuali pihak polis bertindak secara professional dan mematuhi persefahaman baik tersebut dan undang-undang, anakguam kami bersedia untuk bekerjasama dengan pihak polis. 9. Walau apa pun, anakguam kami mengulangi kedudukan beliau bahawa anakguam kami bersedia untuk bekerjasama dengan pihak polis sekiranya pihak polis tidak mengganggu beliau atau mengintimidasi keluarganya dan tidak memungkiri persefahaman baik tersebut. 10. Kami selaku peguambela anakguam kami akujanji akan mengemukakan anakguam kami sekiranya kesemua syarat di perenggan 9 di atas dipenuhi oleh pihak polis dan kami memohon agar suatu tarikh baru ditetapkan supaya anakguam kami boleh hadir ke IPK Kuala Lumpur untuk memberi keterangan di bawah keadaan yang tidak membahayakan mana-mana pihak. Di dalam keadaan intimidasi yang dilakukan oleh pihak polis seperti ini, anakguam kami tidak dapat menghadirkan ke IPK Kuala Lumpur pada 14-7-2008 sehingga keadaan intimidasi ini lenyap sama sekali. Anakguam kami ingin memaklumkan bahawa beliau pada hari Rabu 16-7-2008 akan hadir ke pejabat Agensi Anti-Rasuah untuk memberi keterangan. 11. Sekali lagi kami mengulangi bahawa anakguam kami bersedia untuk bekerjasama dengan pihak polis tetapi tidak di dalam keadaan adanya intimidasi dan gangguan dari pihak polis. Kami memohon agar pihak polis bertindak secara professional selaras dengan slogan baru Polis Diraja Malaysia. Sekian, terima kasih. Yang benar, S N NAIR & PARTNERS s.k. anakguam Menteri Kementerian Dalam Negeri, Malaysia Putrajaya Faks: 03-88891713 SUMBER;www.partikeadilarakyat.org

Friday, July 11, 2008

ANTARA DEBAT DAN 2010

Adakah debat diantara DSAI dan SHABEREY CHEEK dapat di adakan?itu yang menjadi persoalan samaada program debat itu diteruskan atau di batalkan dalam masa terdekat.Dari satu sudut pihak kerajaan cuba mencabar DSAI supaya menyatakan formula yang dikatakan mampu untuk menurunkan harga minyak.Tajuk debat pada hari tersebut adalah(HARI INI TUBUH KERAJAAN,ESOK TURUN HARGA MINYAK)satu MALAYSIA sedia maklum bahawa siapakah DSAI seorang yang bijak menjawab pelbagai soalan dan mahir dalam pidato,tak guna kita menyangkal kehebatan DSAI dengan pidato yang hebat,dari satu sudut apabila DSAI muncul di TV political millage DSAI akan terus meningkat kerana sebelum ini rakyat susah untuk melihat berliau berucap panjang di dalam TV kalau ada pun mungkin setengah minit,berbeza ketika era DSAI menjadi TIMBALAN PERDANA MENTERI tidak menghairankan kita apabila beliau muncul di TV. Dalam keadaan BARISAN NASIONAL menggap DSAI ini sebagai ancaman tetapi dalam pada itu juga beliau di jemput untuk berdebat di TV,ADAKAH INI SUATU BENDA YANG PELIK??Implikasinya apabila DSAI muncul di TV sememangnya rakyat akan lihat perbezaan antara DSAI dan juga MENTERI PENERANGAN,semestinya ada perbezaan dari segi pertuturan,ketokohan dan karisma sebagai pemimpin.Di atas kertas sememangnya MENTERI PENERANGAN akan kalah apabila berdebat di tambah pula tajuk yang di kenakan sememangnya menjadi buah mulut rakyat mengenai keyakinan mereka di atas janji DSAI.Seakan memberi ruang kepada DSAI untuk memberi penjelasan dan meyakinkan rakyat dengan apa yang di bawa sekarang khususnya wadah PKR.DI pihak SHABERY CHEEK pula mungkin MENTERI PENERANGAN ini ingin menjadi hero dikalangan pemimpin kerajaan dengan berdebat dengan PEMIMPIN reformasi dan PAKATAN RAKYAT.MENTERI PENERANGAN ini juga di khabarkan menperjudikan jawatan beliau sekiranya kalah di dalam debat tersebut,kalau kita survey dari sekarang rakyat akan mengatakan DSAI akan menang.Adakah gila menperjudikan jawatan semata kerana kekalahan di dalam perdebatan.Mungkin SHABERY CHEEK sememangnya tidak lagi mahu menjadi MENTERI PENERANGAN atau sengaja mengadakan progarm ini supaya rakyat tidak akan terkejut apabila DSAI menjadi PM selepas PAKLAH,ini semua bukan mustahi!Mengenai pengemuman PAK LAH untuk menyerahkan jawatan PM kepada DSNTR pada buln JUN 2010 memberikan gambaran bahawa keberatan untuk melepaskan jawatan oleh PAK LAH sememangnya di kesan,ataupun ada insan lain yang akan menggantikan PAK LAH dalam masa terdekat,jika ada insan lain yang akan menjadi PM maka terkuburlah hasrat DSNTR menjadi PM,sesungguhnya kerusi TIMBALAN PERDANA MENTERI panassssss.Setiap apa yang berlaku di dalam poltik negara sama ada di rancang atau pun di takdirkan ia berlaku.

Tuesday, July 8, 2008

PROTES

PROTES,PROTES,PROTES.adakah tercapai matlamat?setiap apa yang berlaku harus dijadikan iktibar oleh semua pihak dan juga menjadi pengajaran kepada semua.TURUN,TURUN,TURUN BN.

Friday, July 4, 2008

KENYATAAN ANGKATAN MUDA KEADILAN

KENYATAAN MEDIA4 Julai 2008
Angkatan Muda Keadilan Malaysia (AMK) menyelar tindakan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang berterusan mengulangi pembohongan beliau kepada rakyat mengenai hubung kait beliau dengan mendiang Altantuya Sharibuu dan juga keterlibatan beliau sebagai dalang di dalam fitnah terbaru melibatkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim.
Setelah pendedahan menggemparkan yang dibuat oleh penyiasat persendirian yang pernah diupah oleh Abdul Razak Baginda, P. Balasubramaniam mengenai hubungan Najib dan Altantuya dan ditambah pula dengan penarikbalikan Akuan Bersumpah yang dikatakan berlaku pada hari ini di dalam masa kurang daripada 24 jam telah membangkitkan lebih banyak tandatanya daripada jawapan mengenai kesahihan penafian Najib Razak bahawa beliau tidak kenal Altantuya.
Keengganan isteri Najib pula, Rosmah Mansor untuk mengheret Raja Petra Kamaruddin ke mahkamah di atas Akuan Bersumpah yang dibuat Raja Petra mengenai keterlibatan Rosmah di dalam pembunuhan mendiang Altantuya juga mewujudkan spekulasi yang sangat serius, apakah benar yang beliau sememangnya terlibat.
Pengakuan Najib bahawa beliau juga turut bertemu Saiful Bukhari Azlan beberapa hari sebelum laporan polis dibuat oleh Saiful juga sekaligus membenarkan dakwaan AMK sebelum ini bahawa konspirasi untuk memalitkan imej dan kareer politik Dato’ Seri Anwar Ibrahim turut melibatkan Najib dan kuncu-kuncunya.
Justeru, siri-siri penipuan ini adalah satu petanda negatif bagi imej seorang Timbalan Perdana Menteri yang kelihatan seringkali cuba melarikan diri daripada persoalan-persoalan yang melibatkan integriti dan maruah negara.
Berdasarkan kepada perkembangan terbaru ini, AMK ingin menggesa agar Najib meletakkan jawatan kerana integriti dan kewibawaan beliau dipertikaikan dan pastinya akan memberikan implikasi negatif kepada imej Negara di mata dunia dan pelabur-pelabur asing.
AMK juga mencabar supaya Perdana Menteri, Abdullah Ahmad Badawi untuk mengambil tindakan sewajarnya dengan menggantung tugas Najib sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Pertahanan. agar beliau boleh disiasat dan didakwa jika terbukti beliau bersalah.
AMK mendesak supaya tindakan yang disarankan diambil pada kadar segera agar imej negara tidak terus terpalit dengan pelbagai masalah kerana kepimpinan yang lemah dan bankrap moral.
SHAMSUL ISKANDAR MOHD AKINKetuaAngkatan Muda KeADILan Malaysia........SUARAKEADILAN 4 JULY 2008