SEMARAK REFORMASI

LAGU SELOKA KEDAH


Friday, October 29, 2010

SEPAK MULA SUDAH DI LAKUKAN......PILIH JANGAN TAK PILIH

Pemilihan pucuk pimpinan PKR bermula hari ini dengan 10 cabang di Kedah dan Kelantan - dari jam 10 pagi hingga 4 petang ini.

Mereka terdiri daripada lima cabang di Kedah dan lima lagi di Kelantan.

Di Kedah, cabang yang mengundi hari ini ialah Langkawi, Kubang Pasu, Alor Star, Kuala Kedah dan Pokok Sena.

Manakala di Kelantan ialah Tumpat, Kota Bharu, Pasir Mas, Rantau Panjang dan Pengkalan Chepa.

Ahli di 69 daripada 222 cabang PKR mengundi esok, lusa dan hari Ahad ini. Mereka ialah ahli tujuh cabang di Kedah, Kelantan (10), Pahang (14), Negeri Sembilan (8), Perak (17), Perlis (3), Pulau Pinang (6) dan Melaka (4).

Di Langkawi, proses pengundian berjalan lancar. Cabang itu mempunyai 3,313 ahli PKR yang layak mengundi hari ini.

Ketua cabangnya, Wan Salleh Wan Isa ketika dihubungi Malaysiakini berkata, sehingga jam 11.40 pagi tadi, kira-kira 200 sudah keluar mengundi.

Beliau menjangka, lebih ramai akan keluar mengundi selepas solat Jumaat hari ini.

Pengundin cabang Langkawi berlangsung di dewan orang ramai di Ulu Melaka.

"Kalau ahli yang keluar mengundi hari ini antara 800 hingga 1,000 kita menjangka keputusan akan diketahui kira-kira jam 7 malam untuk semua jawatan," katanya.

Mereka akan mengundi memilih timbalan presiden, empat naib presiden dan 20 anggota Majlis Pimpinan Pusat (MPP). Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail telah mengekalkan jawatan presiden tanpa bertanding.

Manakala ahli Pemuda dan Wanita akan memilih ketua, timbalan, naib dan exco masing-masing. Menurut pekeliling ibupejabat PKR, proses pengundian untuk memilih pucuk pimpinan parti itu akan berlangsung pada hujung minggu.

Pemilihan bagi jawatan timbalan presiden menyaksikan pertembungan tiga penjuru antara dua naib presiden - Azmin Ali dan Mustaffa Kamil Ayub - serta penyelaras Pakatan Rakyat Datuk Zaid Ibrahim.

Bagi naib presiden pula, 17 calon layak bertanding jawatan tersebut, manakala 132 calon akan bersaing kerusi MPP.

No comments: