SEMARAK REFORMASI

LAGU SELOKA KEDAH


Friday, February 13, 2009

SAIFUL BUKHARI TENAT,AKIBAT SUMPAH


Akhirnya beliau kini dipercayai semakin tenat dan menderita akibat penyakit misterinya. Apakah gara-gara “sumpah laknat” akibat mengaku diliwat oleg Anwar itu agaknya?. Sebelum ini kami pernah mendedahkan beliau berubat ke serata ceruk kampung untuk memulihkan penyakitnya.
Hinggalah beliau terpaksa bertemu dengan seorang Tabib di Sungai Petani Kedah dan diarahkan oleh tabib terbabit agar Saiful memohon maaf secara terbuka kepada Anwar Ibrahim atas keterlanjurannya itu. Jika beliau akan menderita hingga ke hari tua. Wang berjuta yang diperolehi hasil habuan jadi “pelakon tambahan” itu akhirnya tiada bernilai lagi di dunia ini. Saiful bakal kehilangan segal-galanya nanti.
Pengakuannya di TV baru-baru ini yang beliau tidak sakit adalah “lakonan semata-mata”. Mungkin ketika itu “sakitnya agak reda” sedikit dan beliau boleh berjalan seperti biasa. Maklumlah, setelah berpuluh-puluh tabib dan bomoh mengubatinya, maka mungkin ketika itu beliau boleh bangun dan bergerak untuk seketika dan muncul bertemu media kononnya beliau sihat. Jika benar beliau sihat, kenapa harus “menghilangkan diri” serta takut berada di khalayak ramai. Sudah pasti orang akan bersimpati kepadanya.
Namun kini, Saiful sebenarnya “malu pada diri sendiri”, takut untuk keluar, takut untuk muncul di mana-mana serta takut pada “bayang-bayang sendiri”. Apakah ini caranya orang yang menjadi “mangsa”, sebaliknya Anwar yang dituduh itu pula lebih ceria, berani, serta nampak yakin dengan pertuduhan yang dibuat terhadapnya. Maka itu, sekarang fahamlah kita “siapa yang fitnah siapa sebenarnya” dalam kes liwat ini.
Dan semalam, kami menerima panggilan dari “kaum kerabat Saiful Bukhari” sendiri yang mengesahkan bahawa beliau sebenarnya memang sedang menderita sakit misteri pada “Anu”nya. Difahamkan “Anu”nya kini telah semakin bernanah dan beliau sukar untuk membuang air kecil. Tambah parah lagi beliau juga kini termaksa menggunakan “tiub” yang dipasang pada badannya untuk membolehkan beliau membuang air besar dan sebagainya.
Jika benar bagai dikata, maka ternyatalah kini Saiful juga mungkin telah terkena tempias “sumpah laknatnya” itu. Bahkan tindakan JAKIM memecat Imam Ramlang Porigi yang menjadi saksi sumpah laknat itu juga bakal mengundang padah yang lebih besar kepada Saiful. Dia bukan sahaja akan dimakan sumpah, malah turut dihina dan dicaci sepanjang zaman.
Masalahnya disini, Saiful tidak dibenarkan berubat di mana-mana hospital sekalipun. Ini kerana mereka semua takut dengan apa yang berlaku seperti di Pusrawi dulu berulang kembali. Akhirnya kini saiful dibiarkan “terkapar-kapar dalam kelemasan”. Mungkinkah beliau juga akan “hilang” terus dari muka bumi ini tanpa sebarang berita?.
Tambahan pula kesnya ini dipercayai melibatkan orang-orang penting dalam negara kita. Tekanan buat Saiful kini, menderita dan terus menderita atau cari jalan keluar dan buat pengakuan secara terbuka yang beliau dipaksa untuk melaksanakan perancangan terkutuk ini !![Kami amat yakin ada pihak-pihak tertentu sekali lagi akan mengarahkann Saiful untuk membuat pengakuan yang beliau “sihat walafiat” dalam masa terdekat ini. Soalnya disini, yang sakit itu adalah “anunya”. Maka apakah beliau berani menunjukkan anunya pula untuk membuktikan beliau tidak sakit. Setakat muncul sekejap di sidang, kemudia balik rumah kembali menderita semua orang boleh lakunnya.
Maka itu, kami sekali lagi menasihatkan Saiful agar memberanikan diri untuk memohon maaf secara terbuka kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim atas keterlanjuran beliau selama ini. Apakah beliau sanggup terus hidup menderita pada usia yang semuda itu? Wang berjuta kini sudah tidak bernilai lagi bila Allah menarik balik kesihatan yang ada dalam diri kita. Beringatlah sebelum terkena!.
http://pahangdaily.blogspot.com/2009/02/eksklusif-gara-gara-sumpah-laknat.html

No comments: