SEMARAK REFORMASI

LAGU SELOKA KEDAH


Sunday, March 1, 2009

Kenapa dan kenapa...

Kenapa ZAMBRY(MB 786) mengambil HAMDAN TAHA sebagai SU politik beliau?Kenapa EXCO PERAK hanya 6 ORANG?

Mengimbas kembali sorotan sejarah REFORMASI 1998.Keika itu pun saya masih di TINGKATAN 2.Hanya mengikuti perkembangan REFORMASI dari kawan-kawan yang dewasa ketika itu dan CD yang di jual di tempat ceramah.Ketika itu saya tidak pernah bertemu EZAM MD NOOR live tetapi amat kagum dengan PIDATO beliau yang berapi,mujur tak keluar api.Tetapi kekaguman saya terus meleset apabila EZAM sertai semula UMNO.

Saya ada bertemu seorang rakan tahun lepas di SHAH ALAM.Kawan saya ini antara manusia yang berada di dalam kumpuln ketika EZAM membuat sidang media untuk sertai UMNO semula.Sejak EZAM masuk UMNO SEMULA SAYA PUN TIDAK PERNAH BERJUMPA DENGAN KAWAN SAYA INI.Akhir sekali saya bertemu dengan kawan saya ini di KONGRES PKR tahun lepas di STADIUM MALAWATI.Soalan pertama apabila berjumpa kawan saya ini,"APA CERITA EZAM MASUK UMNO?"dia jawab"EZAM ADA MISI"dia jawab lagi"EZAM BAGI TAHU SIAPA YANG NAK IKUT DIA MASUK UMNO JANGAN IKUT KERANA DIA.saya pun tanya kepada kawan saya ini "BETUL KA APA YANG HANG CAKAP" dia jawab "YA".Selepas itu kawan saya juga berkata"EZAM ADA BERKATA,BG YGMUDA JANGAN IKUT SAYA TERUS BERSAMA KEADILAN KERANA PARTI KEADILAN ADA MASA DEPAN DAN AKAN MENANG PRU AKAN DATANG"saya agak terkejut dengan jawapan tersebut.Sehingga kini kawan saya itu masih kekal bersama PKR di negeri pantai timur.HAMDAN TAHA antara individu yang melancarkan proses EZAM kembali kepada UMNO.Kini HAMDAN TAHA di lantik menjadi SU POLITIK ZAMBRY(MB 786 PERAK).ZAMBRY adalah di antara penyokong ANWAR IBRAHIM ketika era REFORMSI.Pernah di tangkap bwh ISA bersama ZAHID HAMIDI.Kini keliling ZAMBRY(MB 786 PERAK) adalah bekas orang kuat ANWAR IBRAHIM.Kumpulan yang MENJADI BROOKER ADUN kebanyakkannya bekas orang ANWAR IBRAHIM.Kita tunggu minggu pertama BULAM MAC 2009 apa akan jadi.

No comments: