SEMARAK REFORMASI

LAGU SELOKA KEDAH


Saturday, July 11, 2009

KENAPA SAIFUL BUKHARI TIDAK SAMAN?


Susulan laporan perubatan tiga pakar dari Hospital Kuala Lumpur (HKL) yang mengesahkan "mangsa al-liwati" si Saiful Bukhari Azlan tidak mempunyai kesan dan tanda-tanda diliwat, maka kami mencabar "budak Saiful" untuk menfailkan saman "fitnah" terhadap doktor terbabit, Hospital Kuala Lumpur dan Kementerian Kesihatan Malaysia. Ini kerana, laporan perubatan itu jelas sekali telah menyebabkan "imej dan maruah" Saiful tercemar dan mendapat aib yang cukup memalukan.

Apa tidaknya, dalam heboh-heboh beliau mencanangkan kononnya "dirinya sudah tiada teruna" dan "tidak suci" lagi, tiba-tiba isu laporan perubatan kedua ini dikeluarkan pula. Jika dulu, laporan perubatan Hospital Pusrawi yang dikeluarkan oleh Dr.Mohamed Osman dianggap "palsu" dan "tidak mengikut peraturan". Malah, asas yang diberikan ialah doktor terbabit bukan doktor pakar, hanya pegawai perubatan biasa dan laporan yang dibuat tidak lengkap serta bermacam-macam lagi alasan "tidak munasabah" yang diberikan. Namun, anehnya segala kemusykilan itu bukannya dijawab sendiri oleh "budak Saiful". Sebaliknya pihak lain yang membuat kenyataan seperti Pengarah Hospital Pusrawi, Kementerian Kesihatan dan lain-lainnya.

Sedangkan Saiful hanya mendiamkan diri melihat "kesilapan" yang beliau lakukan itu. Laporan perubatan itu telah tersebar meluas di internet termasuk dalam beberapa buah akhbar alternatif yang lain. Sebaliknya, sehingga kini Saiful tidak pernah cuba mengemukakan "saman" atau "injuksi mahkamah" supaya laporan itu ditarik balik atau sebagainya.

pahangdaily

No comments: