SEMARAK REFORMASI

LAGU SELOKA KEDAH

Thursday, November 19, 2009

YB PKR BARU TERJAGA DARI MIMPI...

Hari raya aidiladha hampir tiba,bermakna sudah sampai waktu dan ketikanya para YB-YB akan menderma ataupun menyumbang untuk menjayakan program korban.Sudah menjadi lumrah apabila tibanya hari raya korban ia semestinya bersangkut paut dengan aktiviti korban.Ini sudah menjadi acara wajib apabila hari raya haji atau korban maka banyaklah lembu dan kambing di jadikan korban.

Kepada YB-YB yang merasakan tanggungjawab untuk bersedekah kepada rakyat,amat baik ia di lakukan ketika ini.Selain itu pula kepada YB-YB yang terasa hati dengan teguran DSAI tempoh hari maka faham-faham sajalah.Ikhlas atau tidak itu saya tak tahulah,cuma yang saya dapat rasakan selepas teguran pedas oleh DSAI ketika konvensyen PKR PULAU PINANG terdapat beberapa YB yang sudah mula membuat coverup untuk menyelamatkan kerusi.Mungkin baru sedar dari mimpi indah sehinggakan lupa tanggungjawab kepada rakyat di bawah.Sudah ada janji-janji untuk menghadiahkan lembu kepada masjid-masjid untuk di jadikan korban,tapi janji saja tunainya belum tentu.Ada pula yang politikkan lembu,janji nak bagi selepas itu tak jadi bagi pulak..nasib-nasib.Lembu pun jadi bahan politik hhehehe.

Dah kena warning baru la pakat-pakat nak tunjuk muka di kawasan masing-masing,bukan apa takut tak boleh bertanding sekali lagi almaklumlah ada yb yang takut kalah sekali lagi lepas tu kumpul harta siap-siap,bila orang bawah tanya 'YB TAK ADA BANTUAN APA KA UNTUK MANGSA BANJIR,YB JAWAB...PARLIMEN ADA APA? kesian orang yang bertanya.Itulah YB contoh di muka bumi MALAYSIA ini.YB yang macam itu memang tak perlu ada di dalam PR,memang benar kata DSAI kalau tak boleh ikut dasar parti boleh keluar masuk UMNO.PKR di tubuhkan atas dasar prinsip bukan meterial serta di pertahankan dengan semangat.Boleh di tunjukan jalan keluar kepada YB-YB PAKATAN yang erogan dan juga kedekut untuk bantu rakyat,jangan sampai nak belanja ais krim pun berkira,lihat kereta mercedes,talifon dua biji rumah hebat tapi nak belanja ais krim berkira hehhhee.Menyesal di sini pilih di sana.

Bak kata pepatah'sapa makan cili dia rasa pedas' masih ada masa untuk memperbetulkan keadaan dan persepsi masyaratakat kepada kita.Persepsi rakyat itu penting perlu kita tangani, jika tidak di ambil peduli kita akan menerima padah.

HIDUP HARAPAN

3 comments:

Anonymous said...

Macam kenal saja siapa YB tersebut. Patut la ada Ketua AMK Cabang merungut hari tu bila kawasan dia kena banjir.

Mintak kat YB Ahli Parlimen disuruhnya pulak mintak pada DUN.

Anak Sungai Derhaka said...

Hang kata kat sapa ni.. kalau yang kedekut tu, aku rasa aku kenal sapa dia tu..

ramli said...

HAAA KALAU NAK TAU .. MERCDES DIA SEBULAN KENA BAYAQ 3.5K... RUMAH 7K ... DAH TU KETA YG BG KAT PAK BERAHIM TU DAH 1K.. JUMLAH SEMUA SEKALI 11.5K SEBULAN ELAUN DIA BERAPA HAA ??? HARI2 MAKAN KEK FREE KOT YG BINI DIA BUAT ...