SEMARAK REFORMASI

LAGU SELOKA KEDAH

Friday, May 7, 2010

SAMAN JANGAN TAK SAMAN


Seorang lagi mangsa yang mendakwa ditembak oleh polis, Siti Nasrinda Sumirin, hari ini tampil membuat pendedahan yang dia ditembak di Klang pada Ogos tahun lalu.

Siti Nusrinda
, 23 tahun yang cedera di bahagian pinggang mengemukakan saman RM1 juta ke atas polis dan kerajaan berhubung kecederaan yang dialaminya serta mendakwa polis gagal bertindak dalam kesnya itu.

Sebutir lagi peluru mengenai tudungnya.

Dia juga mengemukakan saman RM1 juta lagi kerana mendakwa reputasinya terjejas berikutan kejadian berkenaan.

Selain itu, Siti Nusrinda juga menuntut agar anggota polis yang menembaknya dan tunangnya menjalani kerja-kerja khidmat masyarakat selama dua tahun.

Katanya, tindakan itu sebagai pengajaran kepada anggota polis yang berpangkat koporal dan konstabel itu supaya tidak lagi mengulangi kesilapan mereka.


Saman itu difailkan di Mahkamah Tinggi Shah Alam oleh peguamnya, M Manoharan, yang juga ahli dewan undangan negeri Kota Alam Shah.

Dalam tuntutannya, Ketua Polis Daerah Klang, Ketua Polis Selangor dan Ketua Polis Negara, dua anggota polis itu dan kerajaan dinamakan sebagai defendan.

Selain menuntut pampasan RM1 juta, tunangnya yang kini suaminya yang tidak cedera pada kejadian itu juga menuntut bayaran RM500,000.

mkini

No comments: