SEMARAK REFORMASI

LAGU SELOKA KEDAH

Wednesday, May 5, 2010

SIAPA BUDAK HINGUSAN TU?

Salam 2 all.

Sebelum terlambat, saya ingin mengucapkan tahniah kepada YB Sdr. Mohd. Ezam Mohd. Nor yang dilantik menjadi Senator dan mengangkat sumpah semalam Isnin 19 Jamadil awal 1431/ 03 Mei 2010 di Dewan Negara bersama dengan YB Datuk G. Palanivel, YB Datuk Abdul Rahim Abdul Rahman dan YB Datuk Noriah Mahat.

Semoga perlantikan sebagai Senator ini akan memberi medan baru untuk YB Sdr. Ezam meneruskan agenda perjuangan reformasi dan amar ma'ruf nahi mungkar.

Saya secara peribadi mengenali Sdr. Ezam dan melalui beberapa saat pahit dan manis bersama dengan beliau dalam perjuangan reformasi. Ezam dengan pengkhususan kepada reformasi anti-rasuah dan salahguna kuasanya, saya dengan reformasi berteraskan perjuangan memartabatkan Islam dan sistem keadilan syariat. Apa yang saya tahu, kekentalan semangat perjuangan Ezam sangatlah tinggi, dan saya yakin tiada siapa boleh pertikaikan kesetiaan dan istiqomah beliau dalam perjuangan untuk reformasi.

Kami sama-sama pernah ditahan ISA. Lokap dan penjara merupakan rumah nombor dua kami. Kami pejuang reformasi selalu berpesan kepada keluarga apabila keluar rumah untuk brjuang (termasuk berceramah) dengan pesanan jangan harapkan kami pulang bebas. Kemungkinan lokap menjadi tempat tidur malam itu.

Saya tahu akan ada suara-suara sumbang yang mempertikaikan perlantikan Sdr. Ezam. Malahan sudah ada pun bunyi sumbang dikalangan budak-budak ingusan yang menyindir kononnya perlantikan Ezam adalah habuan buatnya kerana keluar PKR dan hentam parti sebelum masuk UMNo. Yang budak ingusan ni terlupa, begitu jugalah calun yang dia takbirkan siang malam di Hulu Selangor baru-baru ini. Orang yang cabut daripada UMNo, hentam UMNo kemudian masuk PKR terus dapat habuan jadi calun Parlimen! Orang lama yang berjuang siang malam tinggal kelabu asap je. Dr. Badrul Amin putih mata, Shamsul Iskandar pun melepas, padahal perjuangan mereka dalam PKR tidak ada tolok bandingnya. Kekadang budak-budak ingusan ni kalau bercakap tak mau pakai otak. Tu lah masalahnya kalau takde kerja lain dok cari salah orang, salah diri sendiri haram tak nampak. Kata orang pepatih, "kuman seberang laut nampak, gajah dopan mato haram dio tak nampak!!".

Apa pun, tahniah kepada Sdr. Ezam. Moga ALLAH memberikan petunjuk dan kekuatan dalam meneruskan perjuangan ini insyallah.

Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Selasa
20 Jamadil awal 1431
04 Mei 2010

1 comment:

teratailiar said...

Inspektor Saab dah jadi Ketua Polis negeri Malakat...
Mousa Husin dah jadi Ketua Pengawal Keselamatan Negara...
Ghani Kurang Setahil dah jadi Ketua Penasihat Undang2 Negara...
Azami al Kotaki dah jadi Ahli Senat...
harap tuan bersabar...
terus istiqamah...
ghanimah akan menyusul.