SEMARAK REFORMASI

LAGU SELOKA KEDAH


Tuesday, May 26, 2009

ANWAR TAWAR UNTUK MASUK KEADILAN.....

Hari ini calon cap kunci yang bertanding di Pilihanraya Kecil Penanti 'Kak Minah' telah membuat pendedahan yang dia ditawarkan oleh Anwar Ibrahim menjelang PRK Penanti. Kak Minah dalam sidang medianya yang dihadiri oleh anak perempuan dan suaminya mendakwa Anwar terpaksa membuat tawaran kerana kekuatan yang ada padanya dan ketakutan yang Dr. Mansor akan kalah.

Tawaran Anwar yang kononya dibawa oleh seorang ahli MPT yang berasal di Pulau Pinang dan pembantu kepada exco Kerajaan negeri yang berketurunan cina ini menawarkan :

RM80,000
tawaran jawatan YDP MPSP
dengan syarat masuk keADILan dan kemungkinan akan ditawarkan bertanding dengan tiket keADILan kerana potensi Kak Minah untuk menang Pilihanraya lebih besar dari maka kalau Kak Minah menang maka Kak Minahlah calon Timbalan Ketua menteri yang paling layak......
Teman wartawan yang menyerahkan bukti perbualan yang dimaksudkan tersebut turut tergelak dengan fakta 'tawaran' tersebut. Tentu ramai turut merasa lucu dengan tawaran tersebut.

Ingat lagi Anifah Aman juga pernah kata Anwar Ibrahim pernah tawar dia jadi Timbalan Perdana Menteri dan lepas itu senyap lepas kena cabar buktikan dakwaanya.

Ingat lagi Hasan Malek yang kononya mendakwa didatangi duta kecil Anwar Ibrahim untuk buat tawaran 'berjuta'. che'GuBard juga pernah cabar Hasan Malek (ahli Parlimen Kuala Pilah) yang mendakwa dirinya akan dilantik Najib sebagai Menteri Negeri Sembilan supaya buktikan tawaran yang didakwanya...namun Hasan Malek terus senyap bisu lepas itu. Untuk baca mengenai lawak Hasan Malek ini sila klik tajuk dibawah.

benarkah Mohamad akan ditukar dengan Hassan
sidang media khas Hasan Malek dibeli ?
akhirnya jumpa dengan agen yang nak beli Hasan
siapalah yang nak beli Hasan Malek
tunggu sahajalah siapa lagi nak buat kenyataan ditawar Anwar Ibrahim.

Dalam kempen pilihanraya kali ini kita masih menanti strategi biasa yang belum digunakan iaitu ahli Pakatan Rakyat keluar parti .......

Sebenarnya tak payah susah payah nafi kes Aminah ini tetapi hanya perlu kesian melihatnya.

No comments: