SEMARAK REFORMASI

LAGU SELOKA KEDAH


Thursday, May 7, 2009

MP KULIM BB

Hari ini Rabu 06 Mei 2009 bersamaan 11 Jamadil Awal 1430 adalah hari ulangtahun kelahiran ke 31 Altantuya Shaariibuu (jika Altantuya masih hidup).

Beliau lahir pada hari Sabtu tanggal 06 Mei 1978 bersamaan dengan 28 Jamadil Awal 1398.
Namun ditakdirkan beliau mati dibunuh pada hari Khamis malam Jumaat di Puncak Alam, sewaktu umat Islam sedang berpuasa di bulan Ramadhan.

Altantuya, berusia 29 tahun semasa itu. Beliau dibawa daripada rumah Abdul Razak Baginda di Bukit Damansara oleh 3 orang anggota UTK. Daripada situ beliau dibawa ke Bukit Aman. 2 orang anggota UTK tersebut kemudian membawa Altantuya ke Puncak Alam. Setibanya disana, Altantuya terlihat senjata MP5 yang dibawa. Dalam keadaan ketakutan, Altantuya merayu supaya dia jangan dibunuh. Dia merayu yang dia punya dua anak kecil. Dia merayu yang dia beragama Islam.. Janganlah bunuh saya saudara seagama. Dalam keadaan ketakutan Altantuya sampai terkencing. Namun rayuan wanita muda ibu dua anak kecil ini tidak dihiraukan. Dua tembakan dilepaskan ke kepala Altantuya menyebabkan dia rebah dan mati.

Mayatnya kemudian dipikul dan ditelanjangkan. Kemudian alat peletup C4 dibalut ke tubuh yang tidak bernyawa itu. Wayar ditarik sehingga ke kereta. Suis dipasang dan..boom..berkecai mayat ibu muda bernama Altantuya Shaariibuu di malam Jumaat sayyidul ayyam dalam bulan Ramadhan yang penuh barakah..

Tiga orang dihadapkan ke Mahkamah iaitu Abdul Razak Baginda, Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar atas tuduhan di bawah Seksyen 302 Kanun Kesiksaan membunuh Altantuyaa. Setelah perbicaraan, Abdul Razak Baginda yang mengaku punya hubungan sulit dengan Altantuya dibebaskan tanpa dipanggil membela diri. Kedua anggota elit UTK tersebut bagaimanapun dipanggil membela diri dan akhirnya disabitkan dengan kesalahan membunuh Altantuya dan dikenakan hukuman gantung sampai mati. Mereka kini sedang dalam proses rayuan ke Mahkamah Rayuan yang mungkin mengambil masa bertahun sebelum dibicarakan. Sekiranya tewas di Mahkamah Rayuan mereka berhak merayu ke Mahkamah Persekutuan pula. Perbicaraan juga akan mengambil masa bertahun. Sekiranya tewas di Mahkamah Persekutuan, mereka berhak memohon pengampunan daripada Sultan Selangor. Baginda berhak untuk samada menolak permohonan tersebut, atau pun memilih untuk mengampunkan mereka. Itu hak mutlak Sultan Selangor. Seluruh proses tersebut, dari rayuan ke pengampunan, akan mengambil masa bertahun-bertahun.

Mungkin masa itu Professor Shaariibuu Setev, ayah Altantuya sudah pun mati. Mungkin kita masa tu pun dah bertongkat kerana sakit pinggang kerana umur dah tua. Mungkin masa itu Abdul Razak Baginda pun sudah bergelar Doktor dengan ijazah PhD yang sedang beliau ambil sekarang. Mungkin masa itu kita pun dah lupa siapa dia Altantuya Shaariibuu. Mungkin masa itu kita pun dah lupa siapa dia Cif Inspektor Azilah Hadri atau Koperal Sirul Azhar Umar, apatah lagi wajah mereka tidak pernah dilihat dimata umum kerana ditutup litup dengan kemas dan rapat. Mungkin..mungkin..mungkin.. Segala macam kemungkinan boleh berlaku..
Mungkinkah masa itu kita sudah punya kerajaan baru..mungkinkan masa itu Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri..
Ataupun Anwar dok merengkok dalam penjara bersama Azilah & Sirul setelah disabit dengan pertuduhan yang dibawa oleh Saiful. Mungkin Anwar nanti dok minum kopi dan main carrom bersama mereka.. ;)
mungkin..mungkin..mungkin..

Apapun, apa yang jelas ialah kes Altantuya membuktikan Islam sudah mati di bumi bertuah Malaysia Al Hadhari ini.
Teliti sahaja fakta berikut:
Hakimnya Islam..namanya Mohd Zaki Md Yaasin. Namanya Muhamad saperti nama Nabi..ayahnya bernama Yaasin..macam nama satu surah popular dalam Al Quran yang dimalamjumaatkan oleh kaum Melayu tanpa jemu sejak dulu kini dan selamanya....

Pendakwaraya nya bernama Tun Abdul Majid..namanya sama dengan asma-ul-husna..antara nama ALLAH. Beliau mendapat Tun warisan bukan bergelar, kelak nanti beliau dianugerah darjah Tun maka namanya Tun Tun Abdul Majid..beliau juga beragama Islam..

Barisan para peguam juga ramainya yang beragama Islam..Ahmad Zaidi Zainal Abidin, Kamarul Hisham, Hazman Ahmad dan lain-lain. Dengar cerita ada diantara mereka sempat mengerjakan umrah sebelum kes bermula..

Kesemua OKT beragama Islam..Abdul Razak Abdullah, namanya mengandungi asma-ul-husna.
Azilah Hadri..namanya seakan-akan islam hadhari yang dislogankan kerajaan Badawi..
Sirul Azhar Umar..siapa tidak kenal sahabat kabir Saidina Umar..siapa tak tahu universiti Al Azhar..

Mangsa..Altantuya Shaariibuu..menurut lapuran polis yang dibuat dan keterangan sumber yang dipercayai..Altantuya dikenali dengan nama Ameena Shaariibuu. Malahan Penyiasat Persendirian K.Bala Subramaniam juga menyebut nama Altantuya dengan nama Ameena dalam surat akuan sumpahnya.. Ada maklumat menyebut Altantuyaa telah memeluk agama Islam semasa di Korea..

Anggota-anggota polis yang terpacak dalam Mahkamah..yang tak pernah jemu melaungkan kalimah baanguuuuuun tiap kali YA Hakim masuk dan keluar Mahkamah..juga beragama Islam..

Anggota dan warden penjara yang penuh setia berulang alik membawa kesemua OKT dari Penjara Sg. Buloh ke Mahkamah Tinggi Shah Alam tiap kali perbicaraan..mereka semuanya beragama Islam..

Dan kesemuanya duduk bertapak dibumi bertuah yang dipanggil Islam Hadhari negara contoh seantero dunia..

Hakimnya Islam..
Pendakwanya Islam..
Peguamnya Islam..
OKTnya Islam..
Mangsanya Islam..
Polisnya Islam..
Wardennya Islam..
Negaranya dikatakan Islam..

Tetapi undang-undang yang dilaksana dan diamal adalah undang-undang kafir..
Seksyen 302 Kanun Kesiksaan adalah undang-undang yang diimpot masuk daripada negara India oleh penjajah British la'natullah hi 'alaih dan disumbat kekerongkong umat Islam untuk diamal..
Sedang disana ada ayat Al Quran yang qat'ii dan jelas memerintahkan umat Islam melaksanakan qisas dalam kes-kes bunuh..(AlBaqarah:178)

Al Quran yang melayu talaqikan tiap pagi..
Al Quran yang melayu tadaruskan tiap Ramadhan..
Al Quran yang melayu musabaqahkan tiap tahun..
Al Quran yang melayu hias cantik dalam almari cermin..

Cuma satu sahaja..
Al Quran yang melayu tak 'amalkan dalam kehidupan..
Al Quran yang melayu malu nak perjuangkan..
Al Quran yang melayu rasa tak sesuai dilaksanakan..
Al Quran yang melayu kata akan menambahkan sup tangan..
Al Quran yang melayu kata akan mengurangkan batu untuk dibuat pembangunan..
Al Quran yang melayu kata hanya sesuai diframekan..
Al Quran yang dikata over my dead body kalau nak dilaksanakan..

Astaghfirullah hal 'adheem..

Altantuya @ Ameena Shaariibuu sudah pergi meninggalkan kita dalam keadaan yang tragis..
Sekiranya benar Ameena Shaariibuu sudah memeluk Islam..moga ALLAH mengampuni dan merahmati Allahyarhamah dan meletakkan beliau dalam golongan solehah..

Matinya Ameena..
bersamanya matilah Islam..

Selamat Hari Jadi Ameena..
Innalillah kepadamu Islam..

Berikut ialah tulisan Yb Zulkifli Nordin yang dihantar melalui email kepada che'GuBard

No comments: