SEMARAK REFORMASI

LAGU SELOKA KEDAH

Wednesday, May 13, 2009

INI BETUL-BETUL

Sebentar tadi aku pergi lepak di kedai kopi pak der,kedai pak der terletak di jalan menghala ke serdang kedah.Kedai pak der berada di bawah pokok kelapa sawit,sejuk dan nyaman kalau lepak di kedai pak der.Di situ terjadilah perkara yang tak di duga..

pak der:wan hang nak minum apa?
wan:macam biasa la pak der nescafe o suam

setelah habis air di minum,pak der bertanya

pak der:apa cerita di internet pasal perak?
wan :macam biasa la pak der,boleh kat BN pulak
pak der:aku la nie nak kena p cc baru dapat cerita btl,harap tv3 macam pelaq
wan:fuh pak der marah betul nie

aku tengok muka pak der dari merelit jadi merah

pak der:aku nekad dah kali ni
wan:apa yang pak der nekad?
pak der:aku nak halau orang umno mai minum kedai aku

aku terkezut jugak dengan pak der hari ni.

wan:btl ke pak der
pak der:awat hg ingat aku main-main,tadi aku dah halau sekoq,ada dia kata nizar gila kuasa.aku halau dia pastu duit ayaq dia tak bayaq terus blah.

wan:nanti kalau dapat sikit macam mana?
pak der:biaq p la,dapat duit sikit pun tak pa janji aku puas hati.Harap UMNO cepat hancoq

wan:aku pun pening tangok pak der hari nie,k lah pak der saya blah dl
pak der:ok,hg ajak geng hg mai minum sini,geng umno aku tak terima dok di kedai aku.

Aku rasa bukan setakat kedai PAK DER saja yang akan halau orang UMNO,kedai-kedai lain di negeri PERAK mungkin ada yang ikut jejak PAK DER.

No comments: