SEMARAK REFORMASI

LAGU SELOKA KEDAH


Monday, August 24, 2009

BAGAIMANA RADZI SALLEH BOLEH JADI CALON LUNAS?

Perkara yang berlaku ke atas PKR KEDAH hari ini sudah ku jangka setahun yang lalu.Ini terjadi apabila seorang individu telah merestui RADZI SALLEH menjadi calon lunas ketika PRU 12 8 MAC 2008.Apa yang terjadi hari ini di jadikan sebahagian dari sejarah politik tanah air yang melihatkan seorang EXCO KERAJAAN NEGERI KEDAH telah keluar meninggalkan PKR.

Radzi salleh dikatakan hadir ke lunas dengan bantuan seorang pemimpin politik yang tak perlu saya nyatakan di sini,RADZI SALLEH pada mulanya nak bertanding DI PARLIMEN MERBOK tetapi mendapat tentangan dari BAHAGIAN PKR MERBOK.Selepas dari itu RADZI SALLEH datang pula ke LUNAS untuk mencuba nasib,Untuk pengetahuan semua aku sememangnya pengundi lunas di dalam PARLIMEN PADANG SERAI dan aku di antara pegundi yang memangkah PKR untuk PRU 12 2008.Setibanya RADZI SALLEH tiba di lunas ia terus di restui oleh KETUA BAHAGIAN PKR PDG SERAI iaitu CG HAMID dan telah membawa RADZI untuk di perkenalkan kepada orang LUNAS khususnya di kawasan kg keladi.Ada sebahagian AJK BAHAGIAN PADANG SERAI tidak bersetuju RADZI menjadi calon,termasuk aku yang ketika itu aku AJK BAHAGIAN dan juga TIMBALAN KETUA PEMUDA PADANG SERAI.Dari awal lagi aku dan kawan-kawan yang lain sudah sangsi dengan latar belakang RADZI yang penuh misteri.Bermula dengan USAHAWAN KILANG BAJU beralih pula ke peladang jagung,selepas itu beralih pula menjadi bekas guru dan pensyarah dan akhir sekali yang sebenarnya RADZI adalah seorang POSMASTER di UUM sintok.

Ketika tiba saat untuk menentukan calon PARLIMEN PADANG SERAI dan juga DUN LUNAS ketua bahagian telah membuat helah dan menukar tempat mesyuarat di saat akhir sehinggakan ramai AJK BAHAGIAN YANG DI PILIH gagal tiba tepat pada waktu kerana masalah tempat di tukar.Apabila aku dan kawan-kawan tiba di TEMPAT MESYUARAT KETUA BAHAGIAN dengan bangganya mengatakan mesyuarat dah habis dan bahagian menetapkan RADZI CALON DUN LUNAS dan GOBALAKRISNAN CALON PARLIMEN PADANG SERAI.Selepas itu semua berlaku aku juga di pecat dari jawatan pilihanraya sebagai penyelia DUN MERBAU PULAS yang calonnya ustazah AISYAH serta semua AJK BAHAGIAN yang tidak bersetuju dengan RADZI di pecat oleh CG HAMID dari jawatan pilihanraya.

Akibat daripada pemecatan tersebut beberapa orang termasuk aku pergi membantu calon PKR DUN KULIM LIM SOO NEE,memandangkan LIM SOO NEE tiada jentera langsung untuk membantu,jadi kami di dalam 5 orang sepakat membantu LIM SOO NEE dan LIM SOO NEE menang.Di takdirkan tuhan RADZI juga menang dengan MAJORITI 10 RIBU undi.Selesai sudah pilihanraya kami yang membantu LIM SOO NEE di gelar pengkhianat oleh KETUA BAHAGIAN PADANG SERAI dan di pecat dari jawatan bahagian.

Aku dan kawan terima semua itu sebagai dugaan orang berjuang dan kami percaya yang benar tetap benar .Tibalah PRK BUKIT SELAMBAU KETUA BAHAGIAN PKR PADANG SERAI KELUAR PKR DAN MENYOKONG CALON BEBAS,ketika itu kami yang di gelar pengkhianat sedang berkempen untuk CALON PKR MANIKUMAR.Termasuklah JAMALUDIN AKA DIN KOMODO turut bersekongkol di dalam melantik RADZI SALLEH menjadi CALON LUNAS.Aku dan kawan-kawan masih berjuang walaupun kami di katakan pengkhianat,namun mereka yang menuduh kami pengkhianat adalah pengkhianat sebenar.Segala yang berlaku hari ini berpunca DENGAN SATU PERSOALAN"BAGAIMANA RADZI SALLEH BOLEH JADI CALON LUNAS?"BERKATA BENAR WALAUPUN TIDAK DI BENARKAN..

HIDUP HARAPAN

No comments: