SEMARAK REFORMASI

LAGU SELOKA KEDAH

Friday, August 28, 2009

TERBONGKARLAH KONSPIRASI JATUHKAN KERAJAAN PR KEDAH

Assalammualaikum..

Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan selamat berpuasa.

Kelmarin kita dikejutkan dengan pengumuman keluar parti oleh Adun Lunas Radhi bin Salleh.. Kononnya mengistiharkan sebagai Adun Bebas tetapi menyokong kepimpinan PM 1 Malaysia. Pemimpin gerombolan la tu...Kalau kita amati hal ini mirip pada lompatan katak2 di perak tempohhari. Keluar pakatan dan menjadi bebas tapi menyokong gerombolan. Sama saja. Mungkin mendapat arahan dari pengarah yang sama dan menggunakan skrip lapuk yang sama.Cuma di Perak 3 adun dalam sidang media tapi kali ini 1 adun dan 2 balaci beruk makyeh dikiri kanan adun lunas tersebut. Dalam soal jawab dengan wartawan bertanya adakah beliau dibayar untuk melompat dan dengan tergagap beliau menjawab behawa kalau beliau dibayar kenapa beliau memilih untuk menjadi bebas. Adun Lunas ni ingat orang malaysia ni bengong macam dia kot. Tak reti nak menilai sesuatu. Kalau tanpa dibayar masakan membuat sidang akhbar di hotel 5 bintang. Kenapa tak dibuat di bilik gerakan dia di lunas tak pun buat di rumah cikgu Mid. Kalau tak ada orang mengaturkan acara tersebut mana mungkin mangkuk hayun 3 ekoq tau hotel tersebut.

Saya telah beberapa kali menulis artikel tentang pemgkianatan adun2 Kedah terutama dari PKR ini. Sejak berakhirnya pilihanraya umum ke 12 yang lalu yang mana tak kurang dari 3 atau 4 artikel yang dihantar kepada kedahlanie apabila sahaja mendapat maklumat dari rakan2 terdekat serta sumber maklumat terus akan menaip dan mengwar warkannya agar pimpinan Negeri mengambil perhatian dan tindakan keraana tiada modium untuk menyampaikan maklumat kerana sebagai golongan marhain mana mungkin pimpinan akan mempercayainya,namun kini telah terbukti juga kebenarannya. Ini adalah satu permulaan dan ianya tak akan berakhir sampai disini sahaja kerana masih lagi pihak tertentu akan menjalankan kerja2 memujuk adun2 yang lain untuk bersama mereka dan seterusnya meranapkan Kerajaan Pakatan Rakyat Kedah. Kali ini alasannya adalah kerana hilang kepercayaan mereka kepada pimpinan tertinggi PKR dan perjuangan PKR telah menyimpang dari landasannya. Kononnya mereka tak marah pada PAS seeperti SMS terakhir Radhi kepada Setpol MB Kedah. Tapi pada hakikatnya seperti yang diperolehi dari adun lain yang di pujuk adalah kerana marahnya mereka kepada Pimpinan PAS negeri yang kononnya menganaktirikan mereka dari PKR dan juga ketidak retian MB yang ada memerintah Kedah.Aduhhh.....mana satu yang kita nak percaya ni. Begitulah bila nak melompat dan mengaut keuntungan duniawai jadi macam2 alasan diberi dan dijadikan hujah untuk menghalalkan tindakan mereka.
MUKA MACAM DUA BERADIK LA
Sebenarnya yang paling jahat antara katak be3 ini adalah si Elias aka songkok tinggi ini.Siapa yang tak kenal beliau di kawasan Lunas terutamanya di Taman Selasih,Kulim. Tengok songkok dia kita dah tau betapa karatnya dan tebalnya sifat2 keumnoan beliau. Bagi aktivis2 lama cukup terkejut bagaimana mudahnya dia menyusup masuk ke kem PKR Padang Serai bila barlakunya PRU lalu. Ramai yang terkejut beruk. Mengelinting pimpinan PKR Kedah sihingga dilantik menjadi ahli majlis.Pandai sungguh memperdayakan pimpinan. Dapat sahaja jawatan terus menjalankan kerja beliau dengan menusuk jarum bisa agar pakat2 menjadi pengkianat pada parti seperti di dedahkan perjumpaan segelintir pimpinan PKR Kedah dengan wakil Ameno di Pekan Danork. Berbincang sambil berhibur. Kata teman2lain kemain lagi dia di apit kiri kanan dengan jalang siam.Deklerasinya adalah kononnya untuk menekan Pimpinan Pas Negeri.Si Elias ni lah yang menjadi jurucakap kepada Adun Lunas sejak dari dulu. Yang pastinya keahlian PKRnya pun belum diluluskan lagi rasanya. Begitulah hebatnya pengkianatan terancang beliau sebagaimana kalau kita membaca Sinar Harian boleh dikatakan hanya beliau sahajalah yang menjalankan kerja sehingga setiap hari keluar mukanya. Sampai ada yang memanggilnya artis.Maka terpinggirlah ahli2 Majlis yang lain seolah tidak membuat kerja.Dan yang pastinya kecundanglah bekas Ketua Bahagian Padang Serai iaitu Cik Gu Mid akibat termakan hasutan si Elias Songkok tinggi ini. Maka jadilah kupang tembaga tekontang kanting seorang diri. Begitu juga kecudang seorang lagi ahli majlis Kulim iaitu Lan Gemuk juga mainan dan hasutan kononnya juga untuk memberi tekanan kepada Kerajaan PAS. Sehinggakan Cabang PKR Padang Serai digantung oleh PKR Negeri dan Pusat.


Dalam sidang media Keluar PKR tersebut pemangku Ketua Cabang Padang Serai memaklumkan bahawa Cabang Padang Serai dibubarkan...Kahkahkah... Lawak2. Nak bubar pasai apa sedangkan cabang Padang Serai telah di gantung dan diambil alih oleh PKR Negeri. Apa kuasa si Din Komando ni nak bubarkan parti. Kononnya 200 ahli dan 14 ajk cabang juga keluar bersama beliau. Piiiirah....hampa keluaqlah be3. Orang lain tak kelapaq nak ikut hampa. Hampa makan lah duit tu. Lepas ni hampa tau la orang dok maki dan sumpah hampa. Hampa ingat hampala yang memenangkan Adun Lunas tu......Hampa kena ingat kebangkitan Rakyat yang meluat dan menolak gerombolan Ameno. Kemana hampa nak pi lepas ni. Dengaq kata Adun lain walau pun termakan dengan hasutan hampa juga kabarnya juga tak kelapaq nak ikut hampa..........

Insyaallah Pakatan Rakyat akan semakin kuat selepas ini bila tak ada lagi musuh dalam selimut dan guntimg dalam lipatan. MB tak pening lagi dengan kerenah Adun Lunas ni. Banyak sangat skandal, kesalah lakuan dan lemah prestasi kerjanya. Buat tuntutan bulanan yang tidak munasabah. Sehingga tuntutan terakhirnya mencecah 44 ribu ringgit. Pelancong mai pun tak tara mana.Kononya dengan pengumuman keluaq parti ni ada serampang 2 mata iaitu nak menjatuhkan Lerajaan Pakatan Rakyat Kedah dan Nak Mengalahkan PAS di PRK Permatang Pasir. Tapi rakyat telah sedar dan tidak termakan dengan peristiwa tersebut. Dengan keizinan yang Maha Esa Kerajaan Pakatan Rakyat Kedah Tetap Utuh dan Pas akan Menang Besar di PRK Permatang Pasir esok......Insyaallah.

Suara Rakyat Suara Keramat.



Jin Brabus.

No comments: