SEMARAK REFORMASI

LAGU SELOKA KEDAH

Saturday, June 20, 2009

BUDAYA NO PENDAFTARAN CANTIK

Salam semua..

Ketika ini isu UG hangat di perkatakan mahupun di MEDIA BARU atau MEDIA BARISAN NASIONAL ada isu yang menarik untuk di perkatakan.Cuma kali ini saya ingin membawa anda semua untuk merenung apa yang terjadi atau sindrom yang melanda sesetengah MP PAKATAN RAKYAT.Isu ini semestinya terlepas pandang oleh kita semua,walaupun ada isu sebesar gunung di hadapan tetapi isu nungkin di anggap remeh ini tetapi akan di putar belitkan oleh MUSUH PR untuk di jadikan bahan politik mereka.

Bab nak bermewah-mewah apabila berada di dalam PR semestinya perlu di hindari.Saya terbaca satu blog YB YUSMADI YUSOF MP BALIK PULAU,dalam blog tersebut terdapat sebaris ayat untuk di renungkan(HANYA ORANG YANG NAIK BASIKAL TAHU MASALAH ORANG YANG NAIK BASIKAL).Di sini bukan saya hendak menyaran semua MP PR menunggang basikal tetapi maksudnya untuk mengetahui masalah orang susah kita perlu menyelami permasalahan yang di hadapai,selain itu jangan kita bina jurang di antara MP dan golongan marhaen di bawah.

Sindrom ketika ini kebanyakkannya kebanyakkan MP PR yang menukar kereta sesudah menang pada pru 12 yang lalu.Tidak salah apabila kita maju kehadapan tetapi tolong jangan berlebihan sehingga penyokong sendiri pun lihat dengan penuh hairan.Kebanyakkan MP PR khususnya PKR menggunakan kenderaan seperti TOYOTA CAMRY,NISSAN ALPHARD,dan HONDA CRV.Model kereta bukannya masalah tetapi ada sesetengan MP menggunakan no pendaftaran yang cantik-cantik,sebagai contoh PAR 15,KCL 1111,BBM 3,PFH 8 dan lain-lain lagi.

Bagi sesiapa yang tidak mengetahui tuan punya kereta semestinya orang ramai akan menyangka mesti KERETA INI PEMIMPIN UMNO PUNYA, sebab umno biasa la yang kaya tu merekalah,susahnya rakyat.Jika di nilai harga untuk mendapatkan no pendaftaran yang cantik itu semestinya ribuan ringgit,tambaha jika no pendaftaran hanya 1 digit atau 2 digit.Kenapa perlu bermegah-megah?adakah tiket menjadi MP untuk bermegah dengan kereta dan no pendaftaran yang cantik?

Sesetengah MP pula SANGGU HABISKAN WANG UNTUK NO PENDAFTARAN tetapi pusat khidmat AHLI PARLIMEN sampai sekarang tak ada SIGN BOARD.BUAT MALU SAJA!kereta mahal tetapi gaji kerani pun tak mampu nak bayar.Bagaimana nak meneruskan legasi membela rakyat sedangkan kita hanya bermegah dan memenuhi keperluan kita dahulu dari rakyat.Mungkin isu sebegini terlepas pandang,tetapi ia tetap penting kepada SEMUA MP PR dan perlu di ambil ingatan.

Apa ada kepada no pendaftaran yang cantik?hanya untuk bermegah?

KEDAHLANIE

2 comments:

AMK PENDANG said...

weh aku ngan zaki ada kat Yayasan Aman Sg Lalang. mai la weh... ahaks :P~

Anonymous said...

YB Parlimen aku naik bas jer senang ... tak yang dok pk no pendaftaran yang cantik cantik.... mana nak cari yb parlimen macam dia Hidup YB Zul