SEMARAK REFORMASI

LAGU SELOKA KEDAH


Thursday, June 11, 2009

MANIK URAI

Kecoh seantero MALAYSIA tentang KERAJAAN PERPADUAN,di dalam BLOG-BLOG politik jangan di kira berapa banyak yang menyokong dan berapa banyak yang menentang agenda penubuhan UG.Ada sesetengah individu mnegatakan cukuplah jangan di bicara lagi isu perpaduan dengan umno,selepas itu ada pula pemimpin PAS mengatakan bahawa isu ini tidak relevan KETIKA INI

Perkataan KETIKA INI didalam kenyatan seorang pemimpin PAS MENGUNDANG PELBAGAI PERSEPSI.Secara peribadi saya merasakan kenyataan itu tidak kukuh dan seolah-olah ada perkara yang di sembunyikan.Kenapa dalam kenyataan itu tidak terselit beberapa perkataan yang menyedapkn hati AHLI PAS terutamanya.Kenapa tidak mengatakan bahawa PAS tidak akan berbincang dengan UMNO sampai bila-bila mengenai UG.Kenapa tidak mengatakan begitu?kenapa ketika ini tidak relevan?kerana sudah hampir PRK MANIK URAI?
Kini parti PAS tidak bermasalah cuma TIMBALAN dan PRESIDEN mungkin bermasalah.Ahli di bawah tidak mahu UG bersama UMNo.Keadaan ini amat berbahaya untuk PARTI PAS jika masih tiada kenyataan permohonan maaf kepada seluruh AHLI PAS dan penyokong PR mengenai isu UG almatnya PAS akan terbelah dua.

Ahli PAS di bawah dan pimpinan pertengahan semestinya GORMAL dengan keadaan ini,nak berbicara ISU MANIK URAI PUN TAK DA MOOD.Adakah selepas PRK MANIK URAI akan ada perbincangan semula untuk UG?kenapa timbul was-was di kalangan AHLI? kerana kenyataan "ISU INI TIDAK RELEVAN KETIKA INI"kenapa tak relevan?kerana PRK MANIK URAI?

TIMBALAN dan PRESIDEN PAS perlu menyelesaikan masalah ini secepat mungkin sebelum PRK MANIK URAI.Buat kenyataan demi AHLI DAN PENYOKONG PAS untuk mereka mendapat gambaran yang jelas dan tidak kecewa dengan tindakkan PRESIDEN,TIMBALAN PRESIDEN atau pun PJPAS SELANGOR.Siapa pesuruhjaya pas SELANGOR? dah tahu jawapan jawab dalam hati.Jangan jadi PRK MANIK URAI JARINGAN PERTAMA BN DI SEMENANJUNG.

No comments: