SEMARAK REFORMASI

LAGU SELOKA KEDAH

Tuesday, June 30, 2009

PENJAJA LUNAS SUSAH HATI,MANA YB LUNAS?

Di saat ini di kawasan LUNAS para peniaga dalam kesusahan,bukannya kesusahan kerana kurang pendapatan tetapi susah hati apabila perniagaan mereka di ganggu,ada yang dah berniaga hampir 15 tahun di LUNAS telah di arahkan berpindah oleh MPKK KULIM KEDAH.Semua peniaga di arahkan berpindah supaya berniaga di kawasan jin bertendang yang di sediakan oleh MPKK di rumah murah lunas.Memang tidak masuk akal langsung apabila semua peniaga di arakan supaya berpindah sedangkan peniaga telah membuat rundingan,namun arahan tetap arahan peniaga semua hendaklah berpindah.

Mereka ini di arahkan berpindah kerana untuk menyelaraskan peniaga,kalau nak longgokkan semua penjaja ke kawasan rumah murah semestinya ia tidak startegik dan dia anggap merepek idea MPKK.Semua berkumpul di situ jadi pasar malam la di situ?siapa yang beli apabila terpaksa bersusah payah nak parking,dan kawasan itu pula ke dalam dan susah untuk di lihat oleh pembeli.Yang merana sekarang penjaja kecil,mahu tidak mahu terpaksa ikut cakap MPKK,selepas itu sale merudum yang rugi penjaja atau peniaga.Yang untung MPKK KULIM jugak sebab boleh ambik cukai.

Kenapa sekarang baru MPKK KULIM nak ambil tindakkan?kenapa era BARISAN NASOANAL MPKKKULIM tak bertindak begini?kenapa tidak mengarahakan semua penjaja ambil lesen?bukan dengan berpindah ramai-ramai an meniaga ramai-ramai.Selepas itu hang tengok aku aku tengok hang.Tak ada orang nak beli penjaja bungkus atau gulung tikar.Apa salahnya arahkan mereka semua ambil lesen? mengapa perlu pindah?untuk meramaikan tempat yang di sediakan MPKK KULIM?Semua tempat yang di sediakan MPKK termasuk projek yang melibatkan tempat penjaja kecil atau peniaga semuanya ta jalan.Tak ada orang nak masuk kawasan yang di sediakan MPKK.Idea ini semacam nak memperburukkan KERAJAAN PAKATAN RAKYAT sahaja.Bukan setakat MPKK sahaja yang membuat arahan pelik-pelik termasuklah MBAS yang di katakan merampas perakatan penjaja.Ini akan menyebabkan RAKYAT marah dan marah kepada kerajaan PR tidak membantu,yang buruk siapa?KERAJAAN KEDAH.

Apa EXCO KERAJAAN KEDAH BUAT?LENA?fikir la sedikit macam mana nak selesaikan masalah rakyat,bukan asyik dok kira beli kereta baru saja,masa undi pandai berjanji dah menang rakyat pun tk tolong.Patut ka macam ni?ADUN LUNAS buat apa?rakyat lunas susah hati kena pindah tempat meniaga di mana ADUN LUNAS?LANGKAWI?JITRA?mai la tolong penjaja lunas dalam kesusahan nie,susah sangat ka?1 JULY 2009 semua penjaja sekitar lunas kena pindah,ADUN LUNAS TAHU KA?apa nasib penjaja selepas ini?apa yang ADUN LUNAS BOLEH TOLONG?Muka selalu masuk SURAT KHABAR SINARHARIAN,nak tolong penjaja tak boleh kah?dala surat khabar bantu sana bantu sini,awat bila penjaja kena pindah atas ARAHAN MPKK KULIM AWAT ADUN LUNAS DIAM?p la tengok apa yang patut boleh buat,mintak tangguh ka.Tak kan yang tu nak kena ajaq kot.Kalau sampai 1 HB JULY 2009 ADUN LUNAS tak mampu buat apa,kira KOMAN LA.FIKIRKANLAH MACAM MANA NAK TOLONG PENJAJA KECIL LUNAS WAHAI YB RADZI SALLEH.TOLONGLAH MEREKA...

- Merak Buih
26.06.2009

M@RHAEN Twitter Updates

1 comment:

Ladang jagung jitra.. said...

Yb Lunas!! dia ok ,Yb paling cekap di Asia tenggara...ehh dulu kita udah bilang,tapi enggak ngerti.semua bilang fitnah...fitnah... fitnah...ngobrok!!!