SEMARAK REFORMASI

LAGU SELOKA KEDAH


Saturday, June 6, 2009

Tak Nak Kerjasama Dgn UMNO. Tapi Kenapa Tipu?

Saya ambil kesempatan di sini untuk sekian kalinya menegaskan bahawa pimpinan tertinggi parti tidak pernah mempunyai niat atau perancangan untuk masuk UMNO dan BN.”

Kalau begitu, kenapa harus menipu satu waktu dahulu dalam berjumpa dengan UMNO?

Bukankah Ketua Penerangan PAS Pusat telah terpaksa menarik kembali kenyataan beliau dan mengeluarkan kenyataan baru?

Juga, kalau benar tiada niat untuk bersama BN dan UMNO, maka apakah tujuannya bercakap dengan UMNO dalam gelap tersebut? Sehingga sekarang tiada laporan dari mereka2 yang bertanggungjawab terhadap kandungan serta butir-butir perbincangan dengan UMNO.

Juga, isu Task Force 2010 juga tidak disentuh? Siapa dia Dato’ Wan Abu Bakar yang berasal dari Terengganu? Tidak hairanlah motivasi untuk bawa PAS ke UMNO ini adalah konspirasi pimpinan2 Terengganu kebanyakannya.

Malahan, antara jawapan balas terhadap dakwaan di atas yang saya rasa paling baik adalah:

“Betul tu… mana ada agenda nak masuk UMNO, yang ada agenda nak gabung dengan UMNO. Justeru, tuduhan itu adalah fitnah semata-mata.”

Majlis Syura Mengarahkan Berbincang Dengan UMNO?

Antara dakwaan lain adalah kononnya Majlis Syura yang mengarahkan perjumpaan dengan UMNO tersebut.

Dakwaan ini juga mengandungi berbagai-bagai persoalan juga:

a. Kenapa Pengerusi Majlis Syura tidak mengetahui akan keputusan ini? Dan seterusnya Pengerusi Majlis Syura telah menolak apa2 hubungan dan percakapan dengan UMNO. Ini menangdakan TIADA KEPUTUSAN dari Syura kerana kalau ada, mengapa Pengerusi Majlis Syura boleh mengenepikannya?

b. Sehinga sekarang tiada bukti bahawa Majlis Syura telah mengarahkan perbincangan dengan UMNO tersebut? Tiada satu dokumen hitam putih membuktikan wujudnya arahan sedemikian.

c. Kenapa dipilih Mustafa Ali sebagai mewakili PAS sedangkan Mustafa Ali bukan ahli Majlis Syura Ulama PAS

d. Kenapa perkara ini tidak dirujuk kepada AJK PAS Pusat ataupun sekurang-kurangnya DEwan Harian PAS Pusat? Mengikut perlembagaan PAS, Majlis Syura tidak mempunyai kuasa untuk mengarahkan sesiapa untuk berjumpa dengan UMNO. Itu adalah bidang kuasa AJK PAS Pusat.

e. Dan kandungan perbincangan juga sehingga hari ini tidak dilaporkan secara rasmi dan bertulis kepada AJK PAS Pusat ataupun pada Syura?

KEsimpulannya, penafian yang tertera di atas ini tidak boleh dijadikan sandaran kerana terdapat banyak lagi persoalan yang masih belum dijawab.

Kalau kita dah kena tipu sekali, takkan kita nak kena tipu lagi?

http://www.malaysiawaves.com

No comments: