SEMARAK REFORMASI

LAGU SELOKA KEDAH


Sunday, June 7, 2009

JIKA KEPALANYA ULAR TAK MUNGKIN BADANNYA BELUT


Ketika ini perbualan hangat di katakan bahawa KERAJAAN PERPADUAN yang di war-warkan akan di terima PR.Isu ini semakin hangat apabila selesai sudah pemilihan kepimpinan PAS pada 5 hb mei 2009.Keputusan jawatan TIMBALAN PRESIDEN PAS memperlihatkan persaingan 3 penjuru.Nasharudin berjaya mengekalkan jawatan TIMBALAN PRESIDEN PAS mengalahkan MAT SABU dan HUSAM MUSA.

Pada pendapat aku sebagai orang luar PAS dan bukan ahli PAS MELIHAT PERBINCANGAN KERAJAAN PERPADUAN INI PERLU DI PERHALUSI DAN DI TELITI.Jika kita mengenang kembali kerjasam PAS DAN UMNO pada TAHUN 1970AN membuatkan sesetengah pihak kurang senang akan keadaan ini.Pelaku UMNO semestinya di curigai oleh penyokong PAKATAN RAKYAT seharusnya membuka mata pucuk pimpinan PAS dan PAKATAN RAKYAT.Sistem DUA parti yang cuba di ketengahkan di dalam era politik baru cuba di cemari oleh UMNO yang kian tersedak untuk mencari pengaruh.UMNO dan BN sudah mengetahui bahawa mereka akan kalah teruk pada pru 13 akan datang.UMNO umpma orang yang hendak lemas,UMNO akn berpaut dengan apa saja walaupun dengan sabut kelapa sekali pun asalkan dapat bernyawa.Mungkin ada perjanjian yang akan di metrai,tetapi siapa yang hendak percaya?Kalau betul-betul hendak mengutamakan rakyat kenapa negeri PERAK di RAMPAS DARI PR PERAK?Yang lebih menarik IR NIZAR itu sendiri dari ahli PAS.Muka nampak baik tapi tapi tangan dok gagau taik.

Usaha untuk memecah belahkan PAKATAN RAKYAT akan di usahakan,di antara jalan untuk merosakkan PR adalah dengan mencadangkan UNITY GOVERMENT yang riuh di perkatakan.Kini kuasa mutlak terletak di tangan UMNO,jika PARTI PAS sebagai contoh menyertai apakah jaminan dan perjanjian untuk melakanakan pemerintahan yang sama rata.Jika kita bergabung dan bukannya peralihan kuasa DARI UMNO ke PR kita tidak punya suara yang mutlak.Sekiranya berlaku peralihan kuasa atau PR berjaya pada PRU 13 tiap keputusan dan cara pemerintahan itu lebih mutlak dan tanpa ada masalah.Sejarah telah membuktikan bahawa UMNO bukan PARTI yang boleh di buat kawan atau sahabat.

Apa yang di tunggu oleh UMNO ketika ini?antaranya menuggu kesilapan yang di lakukan oleh kepimpinan 4negeri PAKATAN RAKYAT,selain itu mereka dalam usaha untuk merosakkan hubungan di antara PKR,PAS dan DAP keseluruhannya.JIKA KEPALANYA ULAR TAK MUNGKIN BADANNYA BELUT.

1 comment:

ramli said...

umno itu laksana kaldai yang tercirit-cirit sakit perut ... manakala Nasa pula merupakan pencuci bontot keldai tersebut seraya berharap keldai tak sakit perut lagi ....Natijahnya !!!!! pencuci bontot keldai itu akan ditendang oleh keldai itu kemudiannya ...KAH KAH KAH ... MUNKEE BETUL PENCUCI BONTOT KELDAI ITU.....